Distri-riem Lantra.

• Jan Suburban

Hallo,

Ik heb een Lantra 1.6 GLS 16V .

Eén uitlaatklep was kapot en die heb ik vervangen… Dus: zo'n beetje alles los van het blok, distributieriem verwijderd , kop eraf, klep vervangen en alles weer in omgekeerde volgorde monteren. Althans … dat is de bedoeling,maar de werkelijkheid is anders.

Ik krijg met geen mogelijkheid de distributieriem goed gespannen. Nu heb ik een eenvoudig cd-rommetje met wat gegevens en daar is sprake van een speciaal stuk gereedschap.

Ik heb de volgende vragen:

**Iemand enig idee waar ik dat stuk gereedschap kan huren cq lenen?

**Iemand in de buurt van Vlaardingen, die die klus al eens heeft gedaan en mij wil helpen met het weer in orde krijgen van de auto?

**Ik hou de volgende dingen over:

**Rechts achter het blok ( dus aan passagierszijde) hou ik een witte stekker over, die ik nergens op kan klikken. Er zit geen spanning op.

**Aan de zelfde zijde zit onderaan het inlaatspruitstuk een tuitje, waar een vacuumslang op zou kunnen passen….die heb ik dus weer niet over.

Help …..help……help.

jan.

• Hyundai rijder

Probeer eens bij de dealer bij je in de buurt want de disrtibutieriem moet op een speciale manier gespannen worden.

• Emiel

yep zou ik maar ff doen naar de dealer gaan anders kun je er weer nieuwe kleppen in zetten !

• Jan Suburban

.

Nou ,dat zijn duidelijke boodschappen, bedankt daarvoor.

Ik zal mijn auto dus maar op een ambulance zetten en bij de dealer afleveren om het daar verder af te laten maken.

jan

• Remko

Bij mij is het laatst gebeurd door een maat van me en wij hebben geen enkel stukje speciaal gereedschap gebruikt, heb een lantra 1600 16v uit 94, ik heb als ik hetgoed heb een hydrolische spanner.

Je kan voor zover ik weet eens kijken op http://www.hmaservice.com

gt=rtz

• Hyundai rijder

dat is knap zonder speciaal gereedschap. ik hoop dat distributie op tijd staat rn je spanner goed staat.