Lichtmetalen velgen H200

• jan

Wij hebben een splinternieuwe H200 bus 2.5 CRDI van februari 2004 dus net een paar weken oud.Echter hadden wij er lichtmetalen velgen bij besteld maar plots komt de H200 met 15 inch wielen aanzetten standaard en er kon geen 15 inch lichtmetalen velgen besteld worden,dit na 3 weken rijden.Eerst scheen dat 14 inch geweest te zijn!!

Nu krijg ik dat geld terug van de velgen en mag zelf op zoek naar velgen maar zijn die er wel in deze maat ?(6.0x15 bandenmaat 205/70 R15 volgens de nieuwe specificaties).Uiteraard wil ik de originele banden erop hebben.

Verder bevalt de bus uitstekend,lekker veel porrie en lekker zuinig (tot nu toe 1 op 11 gecombineerd) en rijdt heerlijk!!

Jan

• Remko

Ga gewoon eens naar een automat zaak of een andere tent die velgen verkoopt, zullen vast velgen voor te krijgen zijn, en hetgene wat je bij de dealer kan kopen is zeer beperkt, zou mijn velgen daar nooit kopen.

Grtz

• Hyundai rijder

let er wel op dat de velgen het goede draagvermogen hebben

• gerard

voor de goedkoopste velgen en banden moet je naar gruyters in veldhoven in de dorpstraat ik heb zelf 225/55/17 erop liggen

enigste nadeel is dat je je oude banden niet moet inruilen want voor de apk moet je ze er weer opleggen dus bewaren in verband met de loadindex

• john

waarom neem je niet de originele velgen die ook onder de powervan liggen ?