lantra uit 1996

• Dirk

Ik heb wel eens gehoord dat de 100.000 km geen stand is waar je aan een versleten motor moet denken. Als ik een lantra uit 1996 koop. Waar moet ik dan speciaal op letten. Ik ben een leek. Jammer genoeg kan ik geen ANWB keuring laten doen. (of ik moet naar het westen) Ik heb onder de wagen gekeken maar kon geen tectyl vinden. De uitlaatpijp ziet er roestig uit.

Dirk

• john

ik zou je aanraden om helemaal geen lantra te kopen want ik heb er zelf ook een gehad ( nieuw gekocht in 2001) .

hij is sloom , slechte wegligging , onderstuur , en etc,etc

p.s ze zeggen dat ik altijd negatief ben over hyundai maar ik heb nu een skoda fabia combi ( nieuw) en weet niet wat ik al die jaren gemist heb.(super)

groetjes john

• Emiel

hallo Dirk ,

je moet ff kijken of de distrubutie riem vervangen is ,of die goed op de bandjes staat, er geen olielekkage is, of er genoeg olie op het blok zit ivm oliegebruik !

en of alles werkt el ramen ,centr vergr,stuurbekr enzevoort.

en goed uitkijken waar je hem koopt ,dus ff bij de dealer kijken of ze nog een actie hebben ofzo !!! kan altijd handig zijn !

succes

vrgr Emiel

• Dirk

Emiel je schreef: “of er genoeg olie op het blok zit ivm oliegebruik !” gebruiken deze lantra,s extra veel olie? Hoe kan ik snel controleren of het verbruik te hoog is?

Gr Dirk

• Dirk

“hij is sloom , slechte wegligging , onderstuur , en etc,etc”

Hoi John, ik heb een behoorlijke proefrit gemaakt en was daarna zo enthousiast over de punten die je hierboven beschrijft…

gr Dirk

• john

mijn ervaring is dat de skoda beter rijdt in alle opzichten, maar wat rij je nu dan voor merk?

• Emiel

je kan kijken waneer hij de laatste beurt heeft gehad en hoeveel olie er nu nog inzit (als ze hem niet bijgevuld hebben)

je kan de olie dop er ff afhalen en kijken of er een flinke drap onder aan de dop zit als deze zwart is en veel is gebruikt hij olie 100 % zeker weten

als het een grote olie bende rond de olie dop is dat is meestal ook een teken dat er vaak wat is bijgevuld (je hebt kans dat er wat glimspul onder de kap is gespoten)

succes

vrgr Emiel

• Dirk

je kan kijken waneer hij de laatste beurt heeft gehad en hoeveel olie er nu nog inzit (als ze hem niet bijgevuld hebben)

* tja ik weet niet of ze hem pas hebben bijgevuld. Het was wel opvallend dat de olie nogal helder was. Volgens mij wel een goed teken.

je kan de olie dop er ff afhalen en kijken of er een flinke drap onder aan de dop zit als deze zwart is en veel is gebruikt hij olie 100 % zeker weten

* ik heb de oliedop eraf gehad. Er zat wat sludge (ik hoop dat ik het goed spel) aan de onderkant van de dop.

als het een grote olie bende rond de olie dop is dat is meestal ook een teken dat er vaak wat is bijgevuld (je hebt kans dat er wat glimspul onder de kap is gespoten)

*Een oliebende is me niet opgevallen, integndeel, volgens mij was het blok kurkdroog.

succes

vrgr Emiel

Is volgens jou een roestige uitlaat normaal?

Bedankt voor je reactie,

Dirk.

• Dirk

Hoi John,

ik heb al diverse merken gereden, zoals Fiat,Ford, Nisan De prettige wegligging en de heerlijke stoelen spreken me aan. Wel viel me het motorgeluid me een beetje tegen van de lantra, vooral tijdens schakelen. Verder is de lantra redelijk goedkoop tov andere merken..

• Emiel

hallo Dirk,

een roestige uitlaat is vrij normaal komt omdat deze snel warm wordt en steeds weer afkoelt van mijn lantra is alleen een keer de voorpijp vervangen en verder geen enkel stuk dus dat is niet verkeerd dacht ik doorroesten zal die echt niet doen !!

vrgr emiel