lantra uit 1996

• Dirk

Ik heb wel eens gehoord dat de 100.000 km geen stand is waar je aan een versleten motor moet denken. Als ik een lantra uit 1996 koop. Waar moet ik dan speciaal op letten. Ik ben een leek. Jammer genoeg kan ik geen ANWB keuring laten doen. (of ik moet naar het westen) Ik heb onder de wagen gekeken maar kon geen tectyl vinden. De uitlaatpijp ziet er roestig uit.

Dirk

• john

ik zou je aanraden om helemaal geen lantra te kopen want ik heb er zelf ook een gehad ( nieuw gekocht in 2001) .

hij is sloom , slechte wegligging , onderstuur , en etc,etc

p.s ze zeggen dat ik altijd negatief ben over hyundai maar ik heb nu een skoda fabia combi ( nieuw) en weet niet wat ik al die jaren gemist heb.(super)

groetjes john

• Emiel

hallo Dirk ,

je moet ff kijken of de distrubutie riem vervangen is ,of die goed op de bandjes staat, er geen olielekkage is, of er genoeg olie op het blok zit ivm oliegebruik !

en of alles werkt el ramen ,centr vergr,stuurbekr enzevoort.

en goed uitkijken waar je hem koopt ,dus ff bij de dealer kijken of ze nog een actie hebben ofzo !!! kan altijd handig zijn !

succes

vrgr Emiel

• Dirk

Emiel je schreef: “of er genoeg olie op het blok zit ivm oliegebruik !” gebruiken deze lantra,s extra veel olie? Hoe kan ik snel controleren of het verbruik te hoog is?

Gr Dirk

• Dirk

“hij is sloom , slechte wegligging , onderstuur , en etc,etc”

Hoi John, ik heb een behoorlijke proefrit gemaakt en was daarna zo enthousiast over de punten die je hierboven beschrijft…

gr Dirk

• john

mijn ervaring is dat de skoda beter rijdt in alle opzichten, maar wat rij je nu dan voor merk?

• Emiel

je kan kijken waneer hij de laatste beurt heeft gehad en hoeveel olie er nu nog inzit (als ze hem niet bijgevuld hebben)

je kan de olie dop er ff afhalen en kijken of er een flinke drap onder aan de dop zit als deze zwart is en veel is gebruikt hij olie 100 % zeker weten