Leveringsprobleem H200

• Manon

Wij hebben een nieuwe H200 gekocht.

Besteld in oktober 2003 en nog niet binnen.

Wat blijkt, ze kunnen deauto pas in mei leveren vanwege de kleur.

Sky blue.

Er kan op dit moment alleen zilvergrijs of donkerblauw geleverd worden.

Zijn er meer mensen met dit probleem ??

• Wil

Kennelijk is die auto speciaal voor jou besteld. Ze kunnen alles wel leveren, maar als het eerst in de productie ingepland moet worden (ze laten niet 1 auto uit Korea komen, maar een hele boot vol) en daarna nog helemaal uit Korea per boot hierheen moet komen, dan duurt dat een half jaar.

En Vito of een Transporter die besteld moet worden gaat ook een hele tijd overheen, maar die hoeven niet per schip.

Ik heb 9 maanden op mijn H200 moeten wachten. Dat was in 1998 en ik wilde speciaal een automaat. Ik ben nu aan het kijken naar een nieuwe en de dealer zegt dat als ik weer een automaat wil, ik op een half jaar levertijd moet rekenen.

Het probleem bij jou is dus niet dat het zo lang duurt maar het probleem is dat je dat niet wist.

Het heeft ook voordelen moet je maar denken: je weet zeker dat je de nieuwste uitvoering hebt, plus je inruilprijs en de prijs die je moet betalen liggen vast, dus je rijdt nu voor niets!

Wil

• Arjen

Het heeft niets te maken met een leveringsprobleem van Hyundai, maar inderdaad met de kleur, die je hebt gekozen. Deze word zelden of nooit verkocht, dus is die kleur een speciale bestelling, vandaar de levertijd..

Bovendien de kleuren Marlin Blue en Warm Silver zijn de meest verkochte kleuren in Nederland, vandaar dat deze ook snel te leveren zijn..

Oplossing: Kies gewoon voor Marlin Blue, bijna dezelfde kleur als Sky Blue, alleen een tintje donkerder.

• Arjen

In tegenstelling tot wat dhr. Wil zegt duurt het geen half jaar voordat de bussen vanuit Korea in Nederland aan komen, maar 6 weken..

Bovendien kan het ook zijn, dat je bus niet uit Korea komt, maar uit Turkije komt.

• jan

Wij hadden in december 2003 een marlin blue kleur H200 CRDI besteld en inmiddels rijden we er al een week of 3 in deze bus.Hij komt niet bij een andere dealer vandaan ,hij moest ook besteld worden!!

JanWil schreef:

>

> Kennelijk is die auto speciaal voor jou besteld. Ze kunnen

> alles wel leveren, maar als het eerst in de productie

> ingepland moet worden (ze laten niet 1 auto uit Korea komen,

> maar een hele boot vol) en daarna nog helemaal uit Korea per

> boot hierheen moet komen, dan duurt dat een half jaar.

> En Vito of een Transporter die besteld moet worden gaat ook

> een hele tijd overheen, maar die hoeven niet per schip.

> Ik heb 9 maanden op mijn H200 moeten wachten. Dat was in 1998

> en ik wilde speciaal een automaat. Ik ben nu aan het kijken

> naar een nieuwe en de dealer zegt dat als ik weer een

> automaat wil, ik op een half jaar levertijd moet rekenen.

> Het probleem bij jou is dus niet dat het zo lang duurt maar

> het probleem is dat je dat niet wist.

> Het heeft ook voordelen moet je maar denken: je weet zeker

> dat je de nieuwste uitvoering hebt, plus je inruilprijs en de

> prijs die je moet betalen liggen vast, dus je rijdt nu voor

> niets!

>

> Wil

• Joris Driepinter

Inruilprijs en verkoopprijs liggen vast tot de afgesproken koopdatum (+ een marge geloof ik). Daarna kan een klant en ook de verkoper annuleren. De dealer moet dan volgens de Bovag een bescheiden schade vergoeding betalen. Heb dit al eens een keer bijna meegemaakt met de aanschaf van een H200. Levering duurde 4 maanden langer als afgesproken in het verkoopcontract. Dealer wilde de koop al bijna annuleren omdat we het nieuwe jaar ingingen - en mijn inruil dus minder waard werd . Wagen is niet volgens specificatie geleverd en toen ik daar commentaar op had werd me te verstaan gegeven dat ik blij mocht zijn dat ik de wagen uberhaupt nog geleverd kreeg. Op mijn reactie dat hij dan een schadevergoeding zou moeten betalen lachte de verkoper me in m'n gezicht uit met de mededeling dat ik dat geld dan eerst maar eens zou moeten zien te krijgen en dat dat bovag contract voor hem “geen waarde” had.

Daar koop je dan een wagen van 50.000 gulden………..

Needless to say dat ik daar nooit meer terug geweest ben!

Wil schreef:

> Het heeft ook voordelen moet je maar denken: je weet zeker

> dat je de nieuwste uitvoering hebt, plus je inruilprijs en de

> prijs die je moet betalen liggen vast, dus je rijdt nu voor

> niets!

>

> Wil