Getz benzine verbruik

• Fons

Wij hebben sinds november 2003 een Getz 1.3 GLS Sun & Fun.

Verder een prima auto. Wat alleen tegenvalt is het benzineverbruik. Op de snelweg is het 1:14. In de stad een magere 1:12. De folder geeft een veel gunstiger verbruik op.

Wat is jullie ervaring?

• john

ik heb eerst een excel gehad die had een verbruik van 1:12 gemiddeld

daarna een lantra en die haalde met moeite 1:10 dus ik denk dat je er mee moet leren leven

nu heb ik een skoda fabia combi en die heeft een gemiddeld verbruik van 1: 15

gr.john

• Anton

jah, zou benzine-verbruik iets typisch van Hyundai zijn ofzo?

Met mijn Excel 1.3 haal ik ook met moeite 1 op 12.

Dus denk dat het in vergelijking met de Getz dan wel redelijk normaal benzineverbruik is hoor, voor een Hyundai dan.

• Emiel

mijn ervaring is dat mijn klanten er 1op 15-16 mee rijden op lange afstanden en de airco uit

succes

• Emiel

er wordt niet naar jullie mening gevraagt zout op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

• TRiPAX

Van een Getz weet ik het niet, een nieuwere motor dus zal zuiniger rijden dan mijn Lantra, Ik rij veel in hogere toeren, en niet netjes om het zo even te zeggen heb een 52 liter tank en rij ongeveer een 600 km op een tank.

Ik heb een Hyundai Lantra 1.6 16v uit 1994

• john

emiel of is het debiel waar bemoei je je mee ,wij kunnen het toch ook niet helpen dat de hyundai's niet zo zuinig zijn

john

• Johnny

In de consumentgids is de Getz ooit wel eens getest. Hierbij kwamen zij op een gemiddeld verbruik van 1:14 a 1:15. Hetgeen niet slecht is. Veel zal afhangen van de gebruiksomstandigheden. Airco aan, veel wind, bagage, rijstijl. Probeer eens een tijdje rustig te rijden. Snel doorschakelen naar een hogere versnelling. Bijvoorbeeld in zijn vijf 50 km per uur rijden.

• Sjon

en dan steeds het gevoel hebben dattie afslaat :+

• Fons

50 in z'n 5? Hoe maak ik mijn auto lui? Snap ook wel dat een airco van invloed is op het benzine verbruik. We wachten nog maar een tijdje af en kijken wat er gebeurd als er wat meer kilometers op staan. Mijn stille hoop was op meer reactie's van Getz rijders.