Excel of Lantra?

• Mo

Hallo,

Binnenkort kopen wij een auto. Wij zijn met zijn vieren (peuter en kleuter inbegrepen) en zoeken dus een gezinsauto. Geen stationwagen in principe, ivm wegenbelasting, die dan hoger ligt (toch?). Nu zijn de Lantra en Excel relatief goedkoop, 2e hands. Eigenlijk waren we naar een ander merk aan het zoeken, maar nu ik deze prijzen zo zie…

Ik heb totaal geen verstand van de Hyundai. Waar moet ik op letten, bij deze 2 types? Waar kan ik het beste kijken, om er eentje aan te schaffen. Hoe zit het met onderhoud? Wat zijn de grootste problemen van de Hyundai? Vooral bij de Lantra of Excel. En tot slot, nog een hele belangrijke: welke zouden jullie aanschaffen, als je een gezin bent, met 4 personen en een middelgrote hond, terwijl ook wel eens een berg op wilt rijden, als je op vakantie gaat?

Ik hoop op hele serieuze reactie's, alvast bedankt.

Monique

• john

hoi ik heb zelf excel en lantra gereden en ik moet je zeggen dat ik blij ben dat ik ben overgestapt op een ander merk.

ik rij nu in een skoda fabia ( nieuw ) en moet eerlijk zeggen dat de skoda een veel betere wegligging heeft en de hyundai had veel last van onderstuur en de schokbrekers zijn origineel van een bedenkelijke kwaliteit etc etc

de lage prijs moet wel ergens vandaan komen toch

mijn lantra had ik nieuw gekocht in december 2001 en heb hem in oktober 2003 ingeruild en hij staat er nu nog

verschillende dealers hadden helemaal geen belang om mijn lantra in te ruilen ,zelfs niet op een nieuwe auto ,dat zegt toch weel het een en ander

groetjes john

let dus goed op wat je besluit te kopen

• Mo

Mmmm John, dat zegt idd een hoop. Ik vond het op zich al zo opvallend, dat er zoveel te koop staan, betrekkelijk jong en zo goedkoop idd. Vandaar dat ik eerst ff wilde vragen hoe er over gedacht wordt. Ik heb wat testrapporten gelezen en daar komt het ook niet echt fijn uit de bus.

Ik kijk nog ff verder. Bedankt voor je antwoord.

Monique

• Hyundai rijder