raar geluid uit motor...

• Anton

Hoi iedereen,

graag jullie tips over en voor het volgende:

sinds vandaag heeft mijn Hyundai Excel uit 1998 een rare tik bij het starten, dit hoor je dus als je hem net gestart hebt, en hem eventjes stationair laat lopen, een duidelijke tik, later houdt dit wel op, als je eenmaal rijdt.

Maar als ik dan eenmaal aan het rijden ben, dan lijkt het net alsof ik op de achtergrond een soort geluid hoor bij het gasgeven, net zo'n soort geluid als wanneer je een turbo hebt, (dit heb ik natuurlijk niet) een soort pssssssst hoor je dan, maar dan op de achtergrond.

Ja het is moeilijk te definieren wat je nu precies hoort, maar ik heb het in ieder geval nog niet eerder gehoord, (of heb er nog nooit eerder op gelet) anyway het viel me vandaag dan pas voor het eerste op.

Wat zou dit kunnen zijn, zou dit ernstig kunnen zijn of niet?

Misschien is het wel niks hoor, morgen nog eens op letten, maar je kan niet vroeg genoeg beginnen met eventuele problemen herkennen.

• Hyundai rijder

Bij het starten hoor je waarschijnlijk je klepstoters (zit er genoeg olie in)

• john

heb het gehad met mijn vorige auto dat was een lantra

je noet de kleppen laten stellen en de auto een onderhoudsbeurt laten geven

• Anton

john schreef:

>

> heb het gehad met mijn vorige auto dat was een lantra

> je noet de kleppen laten stellen en de auto een

> onderhoudsbeurt laten geven

Kleppen laten stellen, en onderhoudsbeurt,

hoe duur gaat me dat ongeveer dan kosten denk je?

(hoop niet duurder dan een honderdje of 2)

• Remko

Een beurt is gewoon onderhoud, kleine beurt is ongeveer 100 euro, en dan moeten je kleppen nog gesteld worden, maar volgens mij doet de motor van de excel dit zelf, bij mijn lantra in ieder geval wel, dus check je olie even , of ga over op valvoline max life , die olie is echt goed.

Groetjes Remko

• Hyundai rijder

Maar een Excel vanaf 1994 heeft hydraulische klepstoters.Dus niks stellen

• john

je moet aan je lantra van bj 94 niet veel geld meer uitgeven want dat is ie niet meer waard, of je moet er zo aan gehecht zijn.

misschien kun je je geld beter investeren in een andere auto

gr. john

• Remko

Lekker belangrijk of hij het wel of niet waard is, ik rij er probleemloos mee en hij brengt me overal.

En een maat van me heeft vw en de ander opel en alleen maar problemen, roest etc. dus dan kan je zeggen wat je wilt maar bij mij is niks te vinden.

• john

oudere types roesten allemaal zelfs hyundai, maar tegenwoordig roest geen 1 auto meer.

onderhoud van je lantra is nog duurder dan de waarde ervan , dus ik wist het wel en deed het geld bij een andere auto

gr john

• Hyundai rijder

behalve opel