Olie verbruik

• Daniel

Hallo, ik ben bezig met het zoeken naar een H100, ik ben er enkele tegengekomen die naar mijn inziens hoog in het olie verbruik zitten, weet iemand wat “normaal”is voor een H100?

• Hyundai

hoog olieverbruik is normaal voor een H100 motor… net als overmatige slijtage!

• Hyundai rijder

Wat versta je onder olieverbruik?

• Daan

Was eentje die had het over zo'n 4 tot 8 liter per jaar, reed ergens tussen de 10.000 en 20.000 per jaar..kwam over als veel maar heb geen idee of dit normaal is of dat er dan een hoop slijtage in het blok zit.

• Arjan

Ligt er ook aan hoe er met de auto wordt omgegaan,maar zit ook een verschil tussen 4 en 8 liter.

• epa

Die van mij vul ik nooit bij. Direct na een beurt is het peil op maximum, om gedurende het jaar langzaam te zakken tot minimum. Ik rij ongeveer 10.000 km per jaar met een H100 uit 96, met nu 138.000 op de teller.

• Julien

Ik heb geen last van olie verbruik .

Volgens ‘het boekje ’ moet de olie om de 7500 Km vervangen worden , dat doe ik dan ook (ik gebruik hiervoor synthetische olie) en heb bijna geen verbruik : minder dan 1 liter op 7500km en een deel daarvan is dan nog een gevolg van lekken , daar is de H100 berucht om vooral de leiding naar de olie radiatoren roest snel en ook bij koud weer zie ik af en toe een olievlekje onder mijn auto.

PS h100 1996 +- 130000Km

Julien