Hallo
Toenvallig heb ik iets dergelijks bij de hand gehad met mijn prive auto. (hyundai Lantra)
Die had vanaf het begin een vergelijkbaar probleem, bij gas loslaten viel het toerental terug tot
~300 toeren om dan vaak terug te keren tot normaal. Soms sloeg de motor af en wanneer dat in een
bocht gebeurde schrok je je wezenloos omdat dan gelijk de stuurbekrachtiging uitviel.
De auto was nieuw!!! en ben ook tig keer mee teruggeweest.
Nu deed dit zich alleen voor na ~3km rijden, het probleem was dus temp. gerelateerd, was de motor
warm dan was het probleem over.
Heb uiteindellijk zelf de fout gevonden. Over de luchtklep zit bij moderne auto's een door een
elektromotor bestuurde bypass luchtschuif, die zit met een driepolige stekker aangesloten.
Het middelste stekkerpootje was door de spleetogen in Korea wat ver in de stekker gedrukt, kon dus
geen contact maken. Na herstel heeft zich het probleem nooit meer voorgedaan (3jr.) , was dus
overduidellijk de oorzaak.
Je begrijpt dat ik hierna met andere ogen naar de kundigheid van garage personeel ben gaan kijken!
Uitlezen van de boordcomputer en veelvuldig (willekeurig) uitwisselen van onderdelen niets hielp, en als
ik zei dat het een duidelijke temp. kwestie was keek men mij schaapachtig aan!
Tot zover mijn story, misschien heb je er wat aan.
Succes ermee en de groeten uit Kampen.