Cruise control in een H200

• Asmund

Ik wil tzt cruise control in mijn H200 CRDi powervan,….zijn er mensen met ervaring met cruise control in een H200 en enig idee wat het kost.

ALLE reacties zijn welkom.

mzzl

• H200 rijder

Sinds 1999 rijd ik een H200 en heb er direkt een cruise control in laten zetten,maar weet niet wat die gekost heeft.(afgedongen met het kopen van de bus)

Ik rijd gemiddeld 1 op 10 maar op de lange afstand haal ik wel 1 op 12.

Ik gebruik hem heel veel.(lekker ontspannend rijden)

In Februari krijg ik een powervan en op deze wou ik de cruise control overlaten

bouwen,maar dat kon niet.Ik krijg er nu een nieuwe cruise control op voor 600 euro.

Wat ik hier zoal lees over het verbruik zonder een cruise control is gemiddeld

1 op 7 of 8.Dus het loont zich wel en als je het eenmaal gewend bent wil en kun je niet meer zonder een cruise control.Ik ben een rustige rijder en geniet van het rijden met de cruise control.

grtjs.

• Elias

Toevallig afgelopen zaterdag een cruisecontrol laten inbouwen. Tot nu toe bevalt het uitstekend. Heb nog niet kunnen constateren dat het verbuik omlaag is gegaan, maar daar kun je wel van uitgaan. Het rijden is in ieder geval super relaxed geworden…heerlijk. Overigens heb ik ongeveer 460 euro betaald voor dit apparaat, met inbouw. Verlichte bedieningshendel vlak onder de hendel voor de richtingaanwijzers, mooi !

Ter info

Elias

• h200 rijder

Kun je aangeven welke type cruise c je hebt laten plaatsen?

• V8 cruiser

Beste Asmund,

Het monteren van een cruise control is bij de nieuwste type's hyundai diesel (1.5 CRDi, 2.0 CRdi,2.5 TCI ,2.5 CRDi en 2.9 CRDi) niet eenvoudig omdat deze auto's geen gaskabel meer hebben, electronisch,Drive by wire.

Ik heb bij verschillende Hyundai diesels een John Gold Cruise control gemonteerd, werken erg goed en heb de elektrische servo unit IN DE AUTO gemonteerd i.p.v. in motorruimte, aanhechting gemaakt op gaspedaal mechanisme, dit werkt volgens klanten goed( Trajet,Elantra,Santa Fe, H200 allemaal diesels) binnenkort probeer ik het op een Terracan.

snelheidssignaal kan je bij de OBDII stekker aftappen.

Voeding vanaf het contactslot.

suc6 en greetz