Aankoop gebruikte H100/200

• Henk

Hallo,

Ik ben van plan om een gebruikte H100/200 te kopen vanaf bouwjaar 1997/1998 dubbel cabine diesel, mijn vraag waar moet ik op letten daar ik vele negatieve verhalen hoor over deze busjes wie kan mij hierin raad/advies in geven.

Bij voorbaat dank.

Groetjes henk.

• NooitweerHyundai

Wanneer je veel negatieve verhalen hoort en leest over deze busjes dan zou ik daar mijn voordeel uithalen oftewel; indien je geen goed gevoel hebt bij de aanschaf van een dergelijke auto dan moet je een dergelijke auto ook niet kopen. Ikzelf heb bijzonder slechte ervaringen met deze bus en zal ook nooit weer een Hyundai kopen. De H 200 is een fraai ogende bus met een zee aan ruimte achterin. De rijeigenschappen en daarmee het comfort zijn normaal voor een busje dus wat dat betreft geen klagen. Motorisch/technisch ben ik zeer teleurgesteld in dit merk. Het heeft mij een hoop geld, ergernis en frustratie gekost. Ik hoop dat je met deze info wat kunt.

• Henk

Hallo,

Bedankt voor de reactie, ja ik ben zeer voorzichtig, ik ben toch maar gaan uitkijken naar een VW T4, Toyota Hi-Ace of een Ford Transit van deze merken weet je vrijwel zeker dat je zowel technisch als in geheel een betere bus is ze zijn wel duurder maar je hebt er toch meer plezier van dan het merk Hyunday.

Nogmaals bedankt.

Groetjes Henk.

• Ad

Als je een H-200 tci aanschaft heb je niets te vrezen.

Maar een vw heeft ook motorische problemen.

• Ton

Dit geldt hetzelfde zeer zeker voor een H200 CRDi

Dit is een wereld van verschil

• robert

hyundai bussen zoals de CRDI en POWER VAN zijn steeds meer aan trekkelijker voor bedrijven geworden als je de verkoop zie

geld ook voor tweedehanse die velle particulieren kopen

• rijdlekker

jonge jonge, voor iemand die nooit meer Hyundai wil rijden zit je wel erg veel hier op het prikbord te vervelen “nooitmeerHyundai”.

Ik heb ook een H200 en heb er nog steeds plezier van.

Wie weet dat ik er ook eens iets aan zal krijgen, maar dat kan bij alle merken gebeuren.

En ik sluit me aan bij diegene die zeggen dat het vaak aan de bestuurder ligt.

Een hoop mensen die willen graag een busje met dubbel cabine en die gaan gelijk blazen met die bus, omdat ze een benzine gewend zij en die gaan nu eenmaal vaak iets sneller vooruit ja.

En rijden met turbodiesel is nu eenmaal anders als met benzine.(warmrijden, wat een hoop niet goed doen)

En bij de overige merken zijn er ook net zo goed problemen, diegene die zegt van niet zit gewoonweg te liegen.

Iedereen heeft zijn eigen merkje, maar problemen zijn er overal.

Als iemand het zo goed weet, laat diegene dan eens zeggen waar je specifiek op moet letten ipv alles af te kraken omdat je toevallig eens pech hebt gehad en niet het geld hebt om het fatsoenlijk op te knappen………….

Tja en nu zal ik ook wel een hoop kritiek krijgen, maar ja het zal me wat, het is gewoon allemaal zo….

• John

Ook ik ben gevallen voor de H200 powervan.

Bij welk merk koop je een bus voor dat geld die zo compleet is, zoveel power heeft, en er ook nog eens goed uit ziet?

Het merk Hyundai kampt nog een beetje met een imagoprbleem, daar moet je als klant je voordeel mee doen, een merk als VW b.v. kampt met een lichtelijk meerderwaardigheidscomplex en daar betaal je als klant dan ook dik voor.

De verhalen over slechte techniek worden door Hyundai om zeep geholpen door 3

jaar garantie te geven onbeperkt het aantal km,s.

Dat durft een europeesch merk toch maar niet te doen.

Maar bovenal, de bus rijdt super.

• Nooitweerhyundai

Vervelend is het wanneer je een bus hebt die bij 100.000 km kuren gaat vertonen. Nog vervelender is het wanneer dit bakken met geld gaat kosten. Ik rijd al jaren diesel en heb dientengevolge ook conform de onderhoudscyclus (Hyundai dealer) gehandeld. Hard rijden was er niet bij en al zeker niet met een koude motor kortom; ik heb me als een normale rijder gedragen. Voordat je ongenuanceerde kritiek uit op mijn verslag raad ik je aan dergelijke epistels eens beter te lezen. Ik heb strikt genomen niets tegen deze bus qua uiterlijk, qua rijgedrag of wat dan ook. Bus heeft ook in principe prima voldaan echter een schadepost van ettelijke duizenden euro's voor een wagen met zo weinig kilometers op de teller geeft bij mij te denken. Ja wij hebben domme pech gehad met deze bus en dat is op zich al erg genoeg. Ik ga dus ook niet tot in detail uitleggen wat er allemaal heeft plaatsgevonden maar neem maar van mij aan dat dit ondermeer met de kwaliteit van Hyundai te maken had. Ik wens je nog vele plezierige reiskilometers toe met weinig pech. Mocht je ooit eens langs de kant van de weg komen te staan met deze bus dan wens ik je veel sterkte toe met de rekening. Einde discussie

• friso

jongens wat zitten jullie de h200 af te kloten het is een fantastiese auto.

De mijn is van 1999 en hij heeft maar liefs 157,000 gelopen

en ik rijd er nog steeds plezierig in rond op tijd z,n beurtjes geven

een ding is wel jammer maar wel zeer belanrijk hij moet om de 7500 km NIEUWE olie maar nooit geen problemen gehad

maar jullie zitten allemaal te zeik kutten over de h200 en de h100

leer eens goed om te gaan met de auto en ga op tijd naar een goede garage in plaats van een handelaartje of zoiets die smeren je maar wat aan als hun het maar kwijt zijnNooitweerhyundai schreef: