ratelend geluid h 200

• p.bergsma

Ik heb een h 200 van 98 met 67000 km op de teller .Als ik de motor start als hij koud is hoor je 30 sec een ratelend geluid. De laatste tijd duurt dat steeds langer.Wie komt dit bekend voor zo ja wat kan dit zijn en eventueel hoe te verhelpen.

• MdeGraaff

De motoren in deze modeluitvoering staan bekend als trilbronnen. Ik ben zelf (H200 84.000 km) reeds tegen een tweetal “storingen” aangelopen:

1. uitgelopen krukaspoelie (blijkt bij elke 90.000 km "bekend verschijnsel te zijn)

2. losgelopen dynamospanner (2x gebeurd); eerste keer door de garage weer vastgezet, laatste keer zelf gemonteerd en nu degelijk geborgd.

Wat volgens de dealer ook vaak voorkomt (zit er bij mij ook al aan te komen):

het stuktrillen van het flexibele uitlaatgedeelte vlak achter de bocht. Inwendig gaat er hier iets kapot en het rammelen zal steeds erger worden totdat er lekkage optreedt en dat deel vervangen moet worden (duur!!!???).

Nog een euvel tgv trilling: loslopen van oliefilter (heb ik eens van een garage gehoord), dus goed vastdraaien.

• emiel

gewoon ff langs de dealer rijden

groetjes emiel

• betta

hoewel al lang geleden wil ik graag vragen wat deze reparatie gekost heeft zodat ik weet of het de moeite waard is voor mijn huyndai bouwjaar 2000 de monteur denkt dat het iets is net als wat u opsomt groetjes betta