gebruik hyundai om in te slapen

• Robert Vermeulen

Heeft iemand ideeen of ervaring met uitvoering van het volgende idee:

Als VUTter ( over een tijdje ) zoek ik een comfortable auto geschikt voor dagelijks gebruik die ook bruikbaar is om - eventueel - in te te slapen tijdens vakantietochten. Het gaat alleen om de ruimte om ( met twee personen ) in te liggen, ik heb niet de bedoeling om het ding om te bouwen als ampeerauto/camper.

Weet u iets over deze gebruiksvorm ( ruimte, kenteken, belasting e.d. )?

• Wil Jansen

Neem gewoon een H200 bestelwagen en bouw de laadruimte om, om in te slapen.

Volgens de wet mogen er bij grijs kenteken achterin geen zitplaatsen zijn, over slaapplaatsen wordt niet gesproken. Je kunt het dus net zo maken als je zelf wilt, bijvoorbeeld een verwijderbare, of eventueel opklapbare verhoogde vloer op 30cm hoog, zodat daaronder de bagage kan in vouwkratten, en eventueel nog vouwfietsen.Schuiframen natuurlijk voor de ventilatie en je hebt een prachtige slaapruimte van 145 bij 250. In het dagelijks gebruik is het een comfortabele auto, zeker als je er een airco (houd je fit) en een automaat (een keer een automaat en je wilt nooit meer anders) bij neemt (niet duur bij Hyundai). Verbruik bij rustige rijstijl 1 op 10 (Diesel). Belasting ongeveer 60 Euro per 3 maanden (afhankelijk van de provincie).

Sucses,

Wil

• Ramon de Vries

slapen in de Hyundai is uitstekend te doen. Maak een dubbelle vloer in de bagageruimte, waar de bagage onder kan worden opgeborgen. In de bagageruimte van de dubbelcabine passen precies 2 luchtbedden naast elkaar. Wij passen dit al 2 jaar naar tevredenheid toe in kombinatie met een zelfgemaakte tent over de geopende achterklep. Deze hang je gewoon over de klep en zet je met pennen in de grond vast, dit bevalt uitstekend. Let er wel op dat bij het tussenschot voor de belastingdienst het ruit niet verwijderd mag worden, hiermee verspeel je de mogelijkheid om “grijs” te rijden. Schuiframen in het personendeel hebben bij het slapen weinig effect.Robert Vermeulen schreef:

>

> Heeft iemand ideeen of ervaring met uitvoering van het

> volgende idee:

> Als VUTter ( over een tijdje ) zoek ik een comfortable auto

> geschikt voor dagelijks gebruik die ook bruikbaar is om -

> eventueel - in te te slapen tijdens vakantietochten. Het gaat

> alleen om de ruimte om ( met twee personen ) in te liggen, ik

> heb niet de bedoeling om het ding om te bouwen als

> ampeerauto/camper.

> Weet u iets over deze gebruiksvorm ( ruimte, kenteken,

> belasting e.d. )?