H200 kopen, waar moet ik op letten?

  • Wim Doornbos

    Hallo,

    Ik wil graag een H200 kopen met enkele cabine. Ben al een tijdje op zoek geweest op bv Marktplaats en dat levert veel verschillende info op.

    Ik heb al een paar keer auto's gezien met daarin een nieuwe (gebruikte) motor. Vraag : heeft de h200 een structureel probleem met de motor? Verder weet ik niet goed waar ik op moet letten bij de h200, wat zijn bv de zwakke punten? Ik wil hem prive gaan gebruiken , wat voor motor kan ik dan het beste nemen?

    Kortom veel vragen, wie heeft wat tips voor me ?

    Bij voorbaat dank voor de moeite :)

  • Theo

    Vraag als je gaat kijken naar de history van de auto d.m.v. onderhoudboekjes, je weet dan in ieder geval hoe het is gesteld met de staat van de motor (is vaak toch treffen en niet alleen bij hyundai).

    Verder moet je de hyundai rustig warm rijden en niet meteen flink doorgassen.

    En voorwat betreft enige zekerheid: stel de eigenaar voor dat je een anwb keuring uit wilt laten voeren.

    Al met al is het een fijne auto, alleen niet zuinig met de diesel maar dat maakt het belasting tarief weer helemaal goed zeker als je de bus niet beroepsmatig gebruikt.

    Succes.. Wim Doornbos schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Ik wil graag een H200 kopen met enkele cabine. Ben al een

    > tijdje op zoek geweest op bv Marktplaats en dat levert veel

    > verschillende info op.

    >

    > Ik heb al een paar keer auto's gezien met daarin een nieuwe

    > (gebruikte) motor. Vraag : heeft de h200 een structureel

    > probleem met de motor? Verder weet ik niet goed waar ik op

    > moet letten bij de h200, wat zijn bv de zwakke punten? Ik wil

    > hem prive gaan gebruiken , wat voor motor kan ik dan het

    > beste nemen?

    >

    > Kortom veel vragen, wie heeft wat tips voor me ?

    >

    > Bij voorbaat dank voor de moeite :)

  • TRiPAX

    Let ook goed op de schakelbak,of hier olie onder zit e.d.

    Groetjes Remko

  • Taunis

    Let op of alle schroeven die je op/in de bus kan zien nog de orginele kleur hebben en niet beschadigd zijn.

    Hierdoor weet je dat de auto schade heeft gehad. Na restoratie is er vaak niks meer van te zien.

    Neem een magneet mee en ga ermee langs al het plaatstaal. Wanneer de magneet loslaat weet je meteen dat er geknoeid is.