2.0 in een accent

• Jeroen admiraal

Hallo,

Sommige van jullie kennen hem wel de Accent met een coupe blok erin.

Weet iemand wat er met de auto is gebeurd??

Hij heeft in vele autobladen gestaan.

En weet iemand hoe dit voormekaar is gekregen.

Is er ook een andere manier om de Hyundai accent sport op te voeren. Je moet natuurlijk tegenwoordig oppassen met emisie eisen enzo.

Grt Jeroen

• JW

De Accent 2.0 is door de importeur (Greenib Car) voor promotie doeleinden gemaakt. Het blok is inderdaad het 2.0 blok uit een coupe, wel met een andere chip erin zodat hij nu +/- 150 pk heeft. Verder is hij rondom verlaagd, bespoilerd en bestickerd zodat het een Accent rally car lijkt. Het interieur is nog redelijk in originele staat alleen zijn de stoelen + achterbank eruit en zijn er twee kuipstoeltjes gemonteerd.

Ik ben werkzaam bij een Hyundai dealer en heb er een enkele keer mee mogen sturen, toch wel geinig en veel bekijks. Is zeker vlot maar hij moet wel echt op toeren gehouden worden.

De Accent Sport heeft al een andere cilinderkop met 16 ipv 12 kleppen en ik denk dat er vrij weinig winst in een andere chip zit.

Groeten JW.

• Gideon

Er zijn zoveel manieren om een accent op te voeren waarvan de meest voor de hand liggende manier is doormiddel van een turbo.

Zelf heb ik niet echt veel verstand van accents behalve de x3 accent(excel)

Maar je kan wel even op het Http://www.hyundaiperformance.com en dan op het forum kijken staat erg veel informatie en geheid dat er daar een paar zijn die wat meer ervan weten.

De beta swap wordt ook vaak gedaan maar toch vraagt dat wel om de nodige aanpassingen teven kan je een beta motor ook turbochargen maar voorlopig kunnen de meeste er niet meer als 265 pk uit halen inverband met het niet kunnen leveren van de juiste hoeveelheid brandstof.

Iets wat echt uniek is is om een 4g63T swap te gaan doen alleen gaat dat wel in de euro's zitten maarja dan heb je wel wat unieks.

Je kan me ook even mailen wat je precies wilt dan kan ik het wel even voor je uitzoeken.

Grtz Gideon

Hyundai liefhebber.