Jammer dat ik dit forum niet eerder ontdekt heb.
Ik heb half april een gele Hyundai Getz, 1600, 5 deurs, kleur geel besteld.
Deze was door de dealer al besteld in december 2002 en hij verwachtte hem medio mei/juni 2003 binnen te krijgen.
Jullie begrijpen het al. Juni was aangebroken maar nog geen Getz. Dealer heeft contact opgenomen met de importeur en deze had medegedeeld dat hij in juli geleverd zou worden waarschijnlijk.
Ondertussen zelf ook nog maar een mailtje naar de importeur gestuurd.
Daar kreeg ik te horen dat de dealer hem als voorrraad auto besteld had en dat de reguliere bestellingen voorgingen.
Afin in juli weer naar de dealer toe. Deze nam weer contact op met de importeur en er werd medegedeeld dat hij in augustus 2003 geleverd zou worden.
Niks zeggen…….juist niet dus. Niks gehoord in augustus dus naar de dealer toe om de auto af te gaan zeggen want ik had het wel gehad.
Wat blijkt…was er bij de dealer net de dag ervoor een fax binnengekomen van de importeur met afleverweken en jawel in week 39 (week van 22-09) zou eindelijk de gele Getz afgeleverd worden. Ik kreeg zelfs een kopie van de fax mee.
Vraag was natuurlijk wat nu wijsheid was maar omdat wij de eerste 3 weken van september toch vakantie hadden hebben we besloten die 3 weken nog maar even te wachten.
Het moment was daar. Week 39 was aangebroken. Tot donderdag niets gehoord dus zelf maar weer eens naar de dealer gebeld. Deze zei me dat de importeur niets meer durfde te beloven. De importeur had nog wel een zwarte 3 deurs staan. Toch heel wat anders dan een gele 5 deurs lijkt mij.
Nou daar sta je dan als consument.
De dealer is voor mij gaan kijken bij andere dealers en hij vond een zwarte 1600, 5 deurs bij een collega.
De dealer vertelde er wel direct bij dat we de prijsverhoging van september en de meerprijs van de lak niet hoefden te betalen. Hem maar gelijk medegedeeld dat ik dat sowieso al niet van plan was. Ik was tenslotte niet degene die in gebreke was gebleven.
Na enig beraad besloten om deze zwarte Getz te nemen en tevens maar de mededeling gedaan dat de inporteur daar best iets tegenover mocht stellen. (lichtmetalen velgen, trekhaak).
De dealer zou zijn best doen.
Eind van het verhaal is dat ik nu sinds half oktober in een zwarte Getz 1600, 5 deurs rij zonder ook maar iets van de importeur erbij.
Heb deze nog wel een brief geschreven maar kon de redenen die hierin genoemd werden zelf ook wel verzinnen.
Normaal gesproken is men toch blij en vrolijk als men in een nieuwe auto gaat rijden.
Helaas ik heb dit gevoel niet gehad en heb het nog steeds niet hoe raar dat het ook mag klinken.
Kortom: Alle hulde voor mijn dealer in Roosendaal. Die heeft echt zijn stinkende best gedaan.
En als ik dus ergens geen goed woord voor over heb dan is het wel importeur Greenib Cars.
Ik steek dit eerlijk gezegd ook tegen niemand onder stoelen of banken en vind het eigenlijk gewoon te triest voor woorden hoe dit bedrijf met consumenten omgaat.