Vervelende geur bij gebruik airco .

• Brack

Ik heb een Elantra crdi , en reeds na enkele maanden krijg ik serieuze geurhinder (verduft) telkens mijn A/C lichtje gaat branden .

de garagist heeft al eens een product gespoten , maar dit hielp slechts 1 week .

Wie weet wat te doen ?

• Arjan

interieurfilter al vervangen???????????

• Brack

Indien U die filter achter het handschoenkastje bedoelt ; daar was ik al lang achter aan ‘t zoeken , en via een link hieronder naar “webtech hyundia” , heb ik deze gisteren gevonden . Ik heb er nu een beetje “febreze” in gespoten , en ben benieuwd naar ’t resultaat .

Is het echter wel normaal dat dit bij een nieuwe wagen al na twee maanden gebeurt , of zou er misschien al één en ander gebeuren bij de overtocht van Korea naar hier ?

• Wil Jansen

Als je je airco 10 tot 15 minuten voor het einde van de rit uitzet en je laat de aanjager aanstaan op 1 of 2 dan heeft het koelelement tijd om te ontdooien en het condenswater te verdampen. Als alles namelijk droog is kan er geen schimmel ontstaan want schimmel groeit allen in vochtige omstandigheden, Volgens mij staat het ook zo in het instructieboekje. Ik doe het al jaren zo, ook na het eerst verkeerd te hebben gedaan, en ik heb er nooit meer last van gehad.

Succes,

Wil