Is de H200 een Goede koop?

• wout

Is de H200 een Goede koop?Dat vraag ik mij af.

Ik ben op zoek naar een H200 dubbelcabine met een diesel erin.

Ik zie de busjes vaak rijden,

maar ken helaas niemand persoonlijk die zo'n ding rijdt.

Alle ervaringen zijn welkom!

• Wil Jansen

Ik heb hem nu bijna 5 jaar en behalve wat gewone slijtage (remblokken, banden, achterdemper) geen klachten. Km stand 92.000. Lakwerk uitstekend. Uitrusting idem. Verbruik op de snelweg 1:10, in de stad 1:8 (Automaat). Dealer slecht. Oplichter, Slecht onderhoud. Goede ervaring met onderhoudsbedrijven die alleen bestel en vrachtauto's doen, Goede gemotiveerde monteurs, niet het gevoel dat je opgelicht wordt. geven het gevoel dat je auto bij hun in goede handen is.

Ik wil hem nog 4 à 5 jaar houden. Er zal best wel eens wat aan mankeren, maar als je bij de Mercedes en VW forums kijkt dan is het daar ook zo, of nog erger (Vito). Ik heb 2 x een Nissan bus gehad, veel defecten.De eerste na 70.000 weggedaan en de tweede na 120.000 om die reden. Daarna een Misubishi, 200.000 km zonder problemen. Toen de gok naar deze H200, nog geen moment spijt.

Succes met je keuze!

Wil

• Joris Driepinter

He! jij hebt je wagen zeker ook in Renkum gekocht? (voordat dhr.Vette het dealerschap overnam bedoel ik dan).

Heb m'n wagen nu ook in onderhoud bij een vrachtwagendealer en heb inderdaad ook het idee dat er serieus aan onderhoud gedaan worden al laat de afwerking soms wel eens te wensen over :(

M'n H200 is van begin 2000 en heb er nu net geen 50.000 mee gereden.

Bak schakelt matig tot slecht - zit ook een groot gat tussen 3e en 4e versnelling. Schijnt bij de nieuwere series verbeterd te zijn..

Hankooks vervangen door A-merk banden leverde een behoorlijk verbeterde wegligging op.

Stekkerverbinding naar de brandstofpomp is doorverbonden - gesoldeerd - omdat deze niet waterdicht bleek. Treed dan kortsluiting op en je motor slaat op hol.

Is een zeer bekend probleem bij de H200 - in ieder geval rond bouwjaar 2000.

Binnenverlichting ging spontaan aan als het zonnetje op de wagen stond. Demonteren en weer monteren van een printplaatje waar de schakeling op zat verhielp deze storing.

Speedsensor op de versnellingsbak ging al na korte tijd kapot waardoor de snelheidsmeter in een bepaald gebied niet meer betrouwbaar was.

Dringt nogal wat warmte de cabine in als de motor lekker warm word maar daar schijnen meer merken last van te hebben.

Al vrij snel roestvorming op de ophanging van de schuifdeur- scharnieren slecht gegalvaniseerd.

Wagen is op zich - leeg - wel lekker vlot, zeker op 80km wegen. Vering is vrij stug maar heb je wel nodig als je hem met enige regelmaat ietwat overbelaad ;-)

Ik doe het er nog maar een jaartje mee.

Groetjes Marc.

• Diena

Hallo

We hebben hem nu 1.5 jaar en bevalt prima, goed overzicht en iterieur als een personen auto, zijn verbruik is inderdaad hoog. Bij gladheid is het geen lekkere auto om in te rijden, of je moet hem al zwaar beladen, of winter banden.

Maar alles met elkaar wil ik er nog menig jaar in rijden, en wie weet daarna wel weer 1.