H200 Td verbruik en startproblemen

  • bange gebruiker

    Halllo,

    sinds vorig jaar hebben we een H200 TD uit 2000. Deze heeft regelmatig startproblemen bij vorst, en daarvoor ben ik al enkele keren bij de dealer terug geweest. Deze kan echter niets vinden, en heeft inmiddels gloeipluggen tig keer gecontroleerd, de hoofdstekker naar de brandstofpomp enz.door soldeerverbindingen vervangen, en het brandstofsysteem ontlucht.

    Kan het aan de startonderbreker liggen dat hij soms niet start? de startmotor draait overigens wel rond en ook rap genoeg.

    De bus heeft ook toerentalvariaties als de airco niet bijstaat, en het verbruik ligt op ongeveer 1 op 8.5 /1 op 9. Wat is eigenlijk het normale verbruik bij een H200 TD?

    Verder bevalt hij prima,maar ja hij moet natuurlijk wel starten als het koud is en daaarvan ben ik nog niet zo zeker (het vroor de laatste 2 weken niet echt hard).

    en mijn fabrieksgarantie eindigt in april…

    bedankt voor jullie reacties

    een bange gebruiker

  • TRIPOD

    Ik heb een H200 uit 1998 met 113000 km op de teller. In het begin problemen gehad (tik in de motor) Deze tik is door een revisiebedrijf er uit gehaald. Het verbruik van mijn bus (dubbele cabine) ligt op 1 op 10. Met caravan erachter is dat 1 op 9. De bus bevalt ons goed en als caravantrekker doet ie het ook erg goed. De bergen ermee in is geen probleem. Wij wonen in het hoge noorden en daar wil het nog weleens vriezen. Starten is lopen. Geen vriesproblemen dus. (diesel/2500cc turbo)

  • bange gebruiker

    Hoi Tripod,

    Nee, geen tik voor zover ik weet. alleen de verbruikscijfers van jou maken me jaloers. Ik verbruik zoals gezegd 1:8.5 -1:9, en met de caravan (1000 kg) erachter wordt dat 1: 6 tot 1:7.

    normaal rijd ik tamelijk veel korte stukken, en niet harder dan 120 op de snelweg.

    Ik probeer zo zuinig mogelijk te rijden , dus niet veel inhouden en optrekken, maar dat helpt niks.

    als ik naar het werk moet ga ik zelden sneller als 110 km/h. Bij de garage zeggen ze dat de H200 nu eenmaal geen zuinige bus is, en dat hij sterk reageert op het rechtervoetje. Heb ik dus ook getest, een tank héél rustig en daar haalde ik 1:9,5 , maar dan ga ik dus als een slak op de weg… Zelfs vrachtwagens willen me dan inhalen, en dat kan toch niet de bedoeling zijn? Hoe hard en welke afstanden rijd jij zoal?

    Bedankt voor je bericht in elk geval.

  • TRIPOD

    Hoi,

    Ik rijd elke dag gemiddeld 50 kilometer. (woon werk verkeer) Ik werk bij een grote organisatie waar veel met busjes wordt gereden (waaronder een H200) Fiat Ducato, Toyota Hiace, Daihatsu, Mitsubishi. Over het algemeen ligt het verbruik op 1-10. Iedere wagen heeft wel een bepaald merkgebonden kwaaltje. Binnenkort komen er nog eens 4 H200 busjes bij. Men is er over het algemeen tevreden mee. Ikzelf ben een Toyota fan en wilde dus een Toyota Hi Ace. Erg duur in de aanschaf en ook 1-10. Ik sprak iemand met zo'n bus en hij was tevreden maar minder tevreden met het olieverbruik. Zo zie je maar, ieder bus heeft wel wat. V.w.b. het gerbuik denk ik dat je eens naar de branstofpomp moet laten kijken. Daar schijnt iets te winnen te zijn. Overall gekeken zijn we tevreden en nemen bepaalde ongemakken op de koop toe. Het is een gemakkelijke bus, het biedt veel mogelijkheden. Laatst een zonnebank opgehaald. De leverancier bood mij direct € 100 korting als ik em zelf ophaalde en inelkaar zette. Dat leverde in dit geval ook ruweg € 50,– op. Een biertje kost tegenwoordig ook als gauw € 2,– en drie zijn er zo opgedronken (over duur gesproken). Laat je niet teveel door het brandstofverbruik benauwen. Geniet van de bus en kijk naar de voordelen. Tijdens de vakantie slapen onze kinderen in het busje. Tentje opzetten en kassa € 3,50 per nacht extra. In ons geval dus niet. Dat scheelde € 70,– Reken dat eens om in brandstof en dus kilometers…..

    Succes.