Hyundai H-200

  • Anco

    Ik heb verleden jaar een hyundai H-200 aangeschaft en met deze auto niets dan problemen gehad.

    Allereerst een aantal reparaties en als klap op de vuurpijl liep de motor in de soep.

    Hoe en waarom deze motor kapot heeft kunnen gaan weet niemand, er hebben twee garages gekeken en die konden het me niet vertellen.

    De auto was altijd garageonderhouden en had op tijd zijn beurten gehad,resultaat

    was een reparatie van een kleine 4000 euro.

    Naar aanleiding hiervan ben ik eens gaan rondvragen en het blijkt echt een probleem te zijn zeker bij de 98 modellen.

    Ik heb deze auto verkocht en wil er dan ook ondanks dat ik het een mooie auto vindt nooit meer een hebben.

    Ongetwijfeld zijn er een aantal mensen die nooit een probleem met de H-200 hebben gehad en dat is alleen maar plezierig voor ze.

    Maar indien je op het punt staat een H-200 aan te schaffen kijk goed uit en laat je goed informeren en ga zeker niet voor de 98serie.

    Dit is niet om het merk af te zeiken maar een goedbedoeld advies!!!!!

  • Herman

    Wij zijn in het bezit van een H-200 van maart 1999 welke slechts 63.000 km gereden heeft. Wij zijn eerste eigenaar v.d.auto en vrijdag j.l. is plotseling de distributie riem losgelopen met als gevolg 2 kromme kleppen. De auto is altijd bij dealer onderhouden. Vooraf was er geen enkele aanduiding of vreemd geluid te horen dat er iets niet goed was met de motor. Minimale kosten volgens de dealer euro 1500 maar het kon nog hoger worden. Voor ons geldt ook eens maar nooit meer dit merk.

  • Anco

    Hoi Herman,

    Uit nieuwsgierigheid wat zei jou garage?

    In mijn geval was het zo dat de anwb de auto naar mijn dealer had gebracht, en deze gelijk al concludeerde dat de motor in zijn geheel aan vervanging toe was.

    Toen ik hem vroeg waarom hij niet eerst eens de motor openmaakte zei hij dat dit niet nodig was en hij daar geen tijd voor had,maar wel een gereviceerd blok kon bestellen en in kon bouwen tegen de volledige prijs.

    Toen ik aan hem vroeg hoe het kon dat de motor zo kon beschadigen zo kort nadat de auto een volledige grote beurt voor een aanzienlijk bedrag had gehad reageerde hij redelijk geirriteerd.

    Zijn uiteindelijke verklaring was dat ik mijn olie niet gepeild zou hebben en dat hij niet de behoefte om te proberen te achterhalen waar het aan kon liggen.

    Kijk ik begrijp ook wel dat hij niet voor de volledige kosten op wil draaien maar op zijn minst had ik toch wel meer service en begrip mogen krijgen!!

    Groeten,

    Anco