1995 Excel kopen of niet?

• Angelo

Hallo allemaal!

Ik heb net mijn rijbewijs, en mijn oog is gevallen op de Hyundai Excel als eerste wagen. Nu kan ik bij een Hyundai-dealer een Excel 1.3 GS uit 1995 kopen, met 3 maanden garantie. De kilometerstand is 155.000 km, en ik krijg er 3 maanden garantie op, voor 2.995 euro. Wat denken jullie hiervan?

En wat is jullie ervaring met de Excel? Hyundai heeft niet echt een goede naam qua ‘houdbaarheid’, is het echt zo dat er veel dingen kapot gaan, of is dat maar een fabeltje?

Ik hoop op snel antwoord, want aanbiedingen kunnen zo weg zijn!

Mvg, Angelo

• Vektor

Ik heb een Lantra 1.6 gls uit 1992 en ik heb er echt geeeeen problemen mee, ja laatst een nieuwe accu erin gegooid… en de normale onderhoudsbeurten…

Maar verder….een betrouwbare auto hoor. We hebben ook nog een H100 thuis, en daar zijn ook vrijwel geen problemen mee. Dus ik zou zeggen, met de betrouwbaarheid van Hyundai is niks mis.

• Arjan

Een Excel gaat zelden stuk, rijdt makkelijk 3 ton.

• jeroen

Hallo,

prima wagentje, ik heb zelf een excel rally, en een accent sport.

ik zou zelf voor een 1.5 gaan. iets meer power.

• TRiPAX

Hyundai een slechte auto etc is echt een fabeltje

Wij rijden hier een hyundai xg 3.0 v6, hyundai coupe 2.7 v6 en een lantra 1.6 16v uit 93 allemaal probleemloos, behalve de standaard onderhoiuds beurtjes daat worden dan de oliefilters etc vervangen.

Prima wagens dus.

Je kan ook verder kijken op de hyundai club: www.hyundai.ontheweb.nl

Groetjes Remko

• Angelo

Dank jullie mensen!

Ik heb besloten de auto te kopen, dus ik ben vanaf nu ook een Hyundai-er!

Angelo

• TRiPAX

Alvast gefeliciteerd met de aankoop van je auto.

En wordt hyundai club nederland lid, is geheel gratis :-)

Groetjes Remko

• Viper®

Gefeli krl.

Toen ik 3 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald had heb ik nog 1 jaar lang in de Opel Vectra TDI van me pa rondgereden, maarja je bent student en je wilt ergens heen :P

En is gewoon makkelijk om je eigen auto te hebben.

Ruim een jaar geleden mijn eigen Excel gekocht. November 95tje met alleen een steenslagje op het dak. Nieuwe Apk en 3 maanden garantie voor toen 8000 gulden (maar 86km gelopen).

En ik moet zeggen ben er zeer tevreden mee. Wel een paar kleine dingetjes gehad zoals kapotte wiellager rechtsvoor, en een nieuw raamdeel bij de bestuurderskant, maarja het is een occasion dus dat kan met elke auto gebeuren.

Verder start hij altijd, loopt zeer zuinig, rijdt lekker. Heb er nu 195 15" velgen onder zitten. Lekkere wegligging, als het droog is. Regent het of sneeuwt het…..tja :D glijden.

ExCeL een mooi toch nog wel sportief autootje voor een mooi prijsje. Lage wegenbelasting, weinig onderhoud en vooral goedkope onderdelen. Laag benzinegebruik. Tja, wat wil je nog meer.

Suc6 ermee

MvG,

Viper® (ExCeL, HCN)

• ben

Beste Viper,

Je bent wel heel erg in je nopjes met die Excel van je. Fijn dat de auto je zo bevalt.

Wij staan ook op het punt een tweede-hansje te kopen. 3.5 jaar oud en 16000 KM

echte KM…….gereden. Airco,electr.ramen, electr.spiegels. en ik geloof zelfs airbags. Voor een prijs van 7800 euro. (moet nog handelen). Eerlijk gezegt struin ik

internet af om zoveel mogelijk info te krijgen over de betrouwbaarheid en duurzaam-

heid van deze wagen. We zijn niet op de hoogte van Hyundai. Opel, Ford, renault,

enz zijn bekenden voor ons. Twee jaar geleden hebben we een nieuwe Skoda fabia

gekocht. En ook hier hadden we heel veel bedenkingen. Achteraf is ons dat 200%

meegevallen. Tja, en nu dus Hyundai????? ook vooroordelen misschien????

Groet, Ben