startproblemen Lantra

• Frits

Tja….de winter heeft zijn intrede gedaan….en nou start m'n Lantra 1.6 GLS '92 nie meer… Zit sinds augustus een nieuwe accu in.

En nu geeft ie alleen maar een tikkend geluid als ik hem wil starten… Is het de startmotor of de accu?

Ik gok de startmotor, want met startkabels kreeg ik hem ook al nie aan de praat….

• Hans

waarschijnlijk is het inderdaad je startmoter

je kan proberen om er met een hamer een tik tegen te geven

want mischien blijft hij gewoon hangen

als dit niet helpt en de startmoter krijgt genoeg spanning ben ik bang dat er niets anders op zit dan een andere erin te zetten

geluk ermee

• Bert

De Lantra heeft soms ook een amerikaanse beveiliging tegen starten zonder koppeling ingedrukt, oftwel heb je de koppeling goed ingetrapt (kan fracties schelen). Ik had namelijk zelfde probleem en toen bleek er deze beveiliging op te zitten. Je zult vast denken: ‘ik heb dat ding altijd voldoende ingedrukt’, maar dat dacht ik ook altijd, zoals ik al zei het kan maar een fractie schelen!

Suc6

• ray

het zal zeker je start moter zijn even controlerel met grootlicht aan tijdens het starten en je kan ook tijdens het starten even een ander persoon op de startmoter laten tikken dan start hij meestal ook wel veel sucses. ra¥

• ray

de schakelaar onder bij het koppelins pandaal los maken en de twee kabeltjes even met een kroonsteentje met elkaar verbinden en het probleem is verholpen

sucses gr. ra¥

• Klaas

Het kan zijn dat het je startrelais is die zich aan de bestuurderszijde onder het dashboard bevindt. Ik heb het laatst zelf gehad, alles brand, maar starten ho maar. Even tikken op de relais en mogelijk doet hij het dan weer. Indien het relais het probleem is dan deze er even uithalen en de pootjes om buigen. Het contact tussen de houder en de pootjes van het relais is dan weer beter. Een nieuw relais is niet nodig