ervaringen H200

• Willem

Volgend jaar wil ik mijn H100 uit 1995 gaan vervangen. Ik heb al in een H200 gereden en beviel best. Ik weet dat er bij de H100 specifieke problemen zijn.

Hoe staat het metn de H200? Ik heb verhalen gehoord over afbreken van de aandrijfas en een hoog verbruik van brandstof.

Wie heeft ervaringen.

Alvast bedankt Willem

• GEKA

Ik heb sinds een half jaar een H200. Er zat bij aankoop een tik in de motor (pistonpennen) De garage heeft dit laten herstellen (na onze vacantie) bij een dieselmotorenrevisiebedrijf. Desondanks zijn wij met tik in de motor op vacantie gegaan (caravan erachter) naar de Franse alpen. Benzineverbruik 1:9 op de lange ritten met caravan. Wij rijden normaal met deze wagen en nu is het gebruik 1:10. Ik heb geïnformeerd bij andere merken zoals de Toyota HiAce. Ook hier ligt het gebruik gemiddeld op 1:10. Ik ben geschrokken van alle negatieve reacties op de H200. Veel technische problemen met de motor. We spraken een man in Frankrijk die met een Toyota HiAce rondreed. Hij was geschrokken van het olieverbruik van deze wagen. Zo heeft iedere wagen wel wat waar iets op aan te merken valt. Onze H200 heeft geen drup olie genomen. Tot op heden zijn we erg tevreden met deze bus, veel ruimte en comfort. Zoals gezegd, we rijden rustig en overstressen deze wagen niet. Met caravan erachter is een makkie, geen enkel probleem in de bergen. Let op bij aankoop van een occasion dat de vorige eigenaar de wagen niet bedrijfsmatig heeft gebruikt. Meestal zijn dit afgetrapte wagens. Een H200 die privé is gereden heeft minder geleden onder soms extreem gebruik. Succes!!

• Steuten

Ik heb een H200 van 2001 heeft nu 30000 km gelopen en heb een caravan van 1500 kg. zeer fijne auto zonder probleem !!

Door de zware caravan vond ik het vermogen van 80 pk wat weinig en heb deze laten tunnen bij TDSL in Denhaag. Hij gaat als een speer !!( let wel dit gaat alleen bij een electronische brandstof pomp.

Verbruik ongeveer 1 op 9 op diesel.

Extra's airco, cruisecontrole, lm 16'' velgen bullbar en sidebar , achterspoiler, dakrailing en de laadruimte volledig met stof bekleed, een juweeltje.

• John

Tunnen

Hallo kun je me vertellen wat ik ongeveer kwijt ben aan euro,s

op de site kom ik niet verder ze kennen geen h200

uit welk jaar is uw h200?