Lekkage in excel '97

• Ella

Ik zit met een probleem en vraag me af wie dit meer hebt.Ik vermoed dat ik ergens in mijn Hyundai excel een lekkage o.i.d. hebt want iedere dag zijn mijn binnenramen geheel beslagen en ruikt mijn auto van binnen ook erg muf.Wie heeft dit ook en/of weet misschien waar het kan zitten.Ik heb overal gezocht maar kan steeds niets vinden!

• Arjan

Misschien heb je waterlekkage bij je kofferbak (rubber)

• Ella

dat het rubber aan mn kofferbakklep zeg maar poreus is geworden ofzo?kan dat?

• Hans

Een rubber wordt niet zosnel poreus

Maak alle rubbers goed schoon en kijk of er geen klein schuurtje in zit

kijk ook of het rubber nergens dubbelgeklapt zit

kijk in je achterbak bij het reserve wiel of het afsluitrubber op zijn plaats zit

kijk of eventuele beluchtings gatjes niet verstopt zitten

mocht je een klein schuurtje vinden in je rubber dan kan je het goedkoop maken

spuit een klein beetje sileconenkit in de scheur laten drogen en daarna het rubber met secondenlijm weer aan mekaar plakken

dit scheelt weer een hoop euries voor een nieuw rubber

ps

meestal is het een rubber probleem er kan natuurlijk ook ergens een gaatje

in je bodem zitten (roest) alhoewel een auto uit 97 zou dit niet moeten hebben maar je weet nooit een stukje beschadigt blank metaal roest snel

groetjes hans

• Arjan

Kofferbakrubber wil wel eens los zitten in de hoeken naast de achterlichten,maar het kan ook zijn dat de parkers van je achterbumper water door laten, aan de bovenkant zie je gelijk zitten (zelf vaker meegemaakt)