h100/l300

• glenn

heren en vrouwen het schijnt zo te zijn? dat de h100 in licentie is gebouwd van de l300,iedereen weet dat er geeen werkplaatsboek is te krijgen van de h100.maar het schijnt zo te zijn dat er wel een van de l300 te krijgen is,ik heb gehoord dat alleen de klepveren/zittingen? iets anders zijn kan iemand dit bericht aanvullen?gegroet glenn.

• Dick

H100 L300

Ik heb een L300 met een goed blok. Ik wil een H100 kopen met een kapot blok.

Mij is verteld dat deze blokken niet uit te wisselen zijn. Ik vind het vreemd daar naar ik weet Hyundai met Mitsubishi blokken werkt.

Ik zou graag weten of deze blokken nu wel of niet zijn uit te wisselen.

• epa

De blokken zijn zeker familie van elkaar. Op het forum van de anwb staat o.a. het volgende :

De H-100 is gebaseerd op de Mitsubishi L300 en heeft daarom dezelfde motor en versn.bak en chassis! Het koetswerk en interieur is door Hyundai zelf ontwikkeld! Ik heb ook een L300 gehad en ik kan zeggen dat ik de H-100 veel mooier vind en deze heeft ook vloerschakeling terwijl de L300 stuurkolom schakeling heeft!

De motor van de H-100 heeft wat meer PK's vanwege verschillen in de brandstofpomp onder andere! Dit type motor is ontwikkeld door mitsubishi met het zogenaamde Total-loss smeersysteem wat betekent dat deze de motor wel veel beter smeert maar uiteindelijk verbrand hij alle olie als het niet aangevuld of op tijd ververst word.

Maar of ze uit te wisselen zijn is de vraag. Wel heb ik ooit een advertentie gezien van een H100 met een mitsubishi motor.

• Henk

Uit je reactie op het forum begrijp ik dat je in een H-100 rijdt. Hoe bevalt dit als er ook regelmatig passagiers mee moeten rijden? Is er genoeg ruimte achterin?

Ook graag een algemeen beeld, van je hoe de auto zich houdt aan jouw eisen, zou ik zeer op prijs stellen. Dit omdat ik zoekende ben naar een goede auto die dezelfde kwalificaties heeft als de H-100, nl. een bus met dubbele cabine.

Wat voor mij ook belangrijk is te weten hoe de windgevoeligheid is en de doorsnee brandstof gebruik.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

• julien vereecke

Hallo Henk ik rij ook een H100 met dubbele cabine en vind dat hij goed rijdt .

Met de dubbele cabine heb je ook goed zijzicht .

Je voelt de wind natuurlijk beter dan bij een gewone auto ,maar bij de storm van 14 dagen terug ben ik er ook mee op weg geweest en ik ben niet weg geblazen (alhoewel het soms wel bangelijk was) .

Verbruik leeg 1 op 11 (of 9l / 100km)

beladen weet ik het niet

Ik vind de achterbank alleen geschikt voor kinderen of mensen met korte beentjes

Groeten Julien