h100 jankt een beetje``

• glenn

Hoi,mijn h100 motor of versnellingsbak jankt een beetje moet ik mij zorgen maken?Glenn

• TRiPAX

Ik weet wel dat een v-snaar wat kan gillen/janken/piepen of hoe je het ook wilt noemen.

Het kan zijn dat hij dan versleten is of te slap staat, het kan ook nog wel eens zijn dat als het buiten erg nat is dat hij dan wel eens wil piepen.

Groetjes Remko

• Willem

Ik heb al eerder in dit forum geschreven dat dat de waterpomp is waar de lagers van zijn versleten. Of je je zorgen moet maken? Een nieuwe pomp kan het je wel kosten,ook smeren via een piep klein gaatje aan de bovenkant is mogelijk maar geeft geen afdoende oplossing. Als het echt alleen de V-snaar is kan je hem inspuiten met speciaal spul om hem stroever te maken.

groet willem

• glenn

Heren,

Dat een v snaar kan ,,gillen,, weet ik ook wel dat kon mijn kadett ook wel een tijdje smeren of afstellen helpt dan ook wel tijdelijk.maar ik heb het over zeg maar als je gas geeft ook in zijn vrij dat de bak? jankt giert?misschien versenllingsbak peilen?kan ook zijn dat dit normaal is,ik heb de bus pas een week,en dan hoor je van alles.

Bedankt voor jullie info Glenn

• glenn

na wat onderzoek,de koelventilator draait gelijk mee als je de auto start,maar deze zit er niet star aan vast als je deze tegenhoud kan je het geluid nog horen,alleen bij warmere motor,geluid komt van spanrol?glennglenn schreef:

>

> Hoi,mijn h100 motor of versnellingsbak jankt een beetje moet

> ik mij zorgen maken?Glenn