koppeling H200

• h,janssen

Ik heb het gevoel dat de koppeling van mijn h200 uit 99 niet helemaal ontkoppelt.

Dat merk ik met het in en opschakelen,dat heeft iets meer tijd nodig en kraakt soms.

Er is niets mis mee en er kan niets aan gesteld worden zegt de garage,heb zelf ook even gekeken maar er zijn onder bij de bak inderdaad geen stelpunten.

Ook zit er geen lucht in het systeem.

Ik heb het gevoel dat als het stangetje wat onder bij de bak zit iets langer was, dit al zou helpen.

Iemand die vroeger een H100 had gehad kende het probleem en zei, je moet een stukje uit de mat snijden zodat het pedaal iets verder ingetrapt kan worden en dan is het beter, maar dit vind ik geen oplossing.

DUS: Kent iemand het probleem ,en wat is er aan te doen?? REACTIES AUB

• lockefeer

Het is mogelijk dat uw drukgroep wat krom is, of er zit slijtage op de koppelings-bediening. Ik heb wel eens meegemaakt dat het koppelingspedaal loszat. Waardoor het gat waarmee het pedaal op de as zit, uitslijt. Kontroleer dit eers, anders zal de versnellingsbak gedemonteerd moeten worden v0or de drukgroep inspectie/ vervanging.

Succes

• Martien

Het kan ook zijn dat het priec-as lager stuk is. Als de zaak toch uit elkaar moet maar gelijk vervangen.