H100 Goed of slecht ???

• Corina De Vries

Hallo,

Ik ben op zoek naar een busje waar ik ook een paardentrailer af en toe kan trekken.

Nu hoor ik niets dan slecht over de HYUNDAI H100:

-slechte motor

-onderdelen heel erg duur

-duur in onderhoud enz enz enz.

Nu vind ik dit niet echt leuk om te horen.

Mijn vader is er ook erg tegen dat ik een H100 aan wil schaffen,hij vind het slechte auto's en duur in onderhoud.

Wie o Wie kan mij helpen !!!

Alle informatie is welkom.

Alvast Bedankt,

Corina

• piet

De H-100 is absoluut geen slechte auto.Onderdelen zijn niet zo erg duur en alles beproefde en durzame techniek.Ik weet dit omdat ik een bedrijf ken die +\- 30 van van deze bussen heeft en er zeer over te spreken is.

Ik hoop hierbij dat ik de zorgen van je kan wegnemen over de negatieve berichtendie je gehoord hebt

• willem

Ben het er helemaal mee eens. Wij rijden al vanaf 95 in een H100 en probleemloos.

In de vakantie rijden we met een caravan van 900 kg en een volle achterbak zonder problemen.

Krijgt jaarlijks een beurt en er zijn natuurlijk altijd wel eens wat reparaties oa waterpomp en olieleidingen kunnen wel ens problemen geven.

Maar voor de rest een prima bus

groeten willem

• ad

Als je een h-100 koopt neem dan een 2.5 turbo diesel die motoren zijn wat stiller dan de eerste versie h-100 of neem een h-200 turbo diesel .

• jack

Rond uit SLECHT neem een NISSAN

• cor

het bevalt mij uitstekend al had ik wel een slechte start met de bus (nieuwe motor in moeten zetten) de oude motor verbruikte 1liter olie op 200 km en twee keer problemen met het bekende slangetje tussen het carter en de olie en de oliepomp.

maar nu probleemloos.

• PAOLO

De H100 bus helemaal niet zo slecht als men jou voorliegt, maar ja zo als altijd hoor je alleen de slechte dingen.

Ik moet eerlijk zeggen dat de H100 graag een slokje olie lust maar als met regelmaat je olie peil is er niets aan de hand.

Gegroet een hyundai monteurCorina De Vries schreef:

>

> Hallo,

>

> Ik ben op zoek naar een busje waar ik ook een paardentrailer

> af en toe kan trekken.

>

> Nu hoor ik niets dan slecht over de HYUNDAI H100:

>

> -slechte motor

> -onderdelen heel erg duur

> -duur in onderhoud enz enz enz.

>

> Nu vind ik dit niet echt leuk om te horen.

>

> Mijn vader is er ook erg tegen dat ik een H100 aan wil

> schaffen,hij vind het slechte auto's en duur in onderhoud.

>

> Wie o Wie kan mij helpen !!!

> Alle informatie is welkom.

>

> Alvast Bedankt,

>

> Corina

• Frits Dijkdrenth

Ik hoop dat je nog niet tot koop bent overgegaan.

Namelijk ik heb sinds augustus 2001 diverse slechte tot heel slechte ervaringen mee gehad.

1e Augustus 2001. Voor wij op vakantie gingen de auto een grote beurt laten geven niets aan de hand, maar tijdens de vakantie op de snelweg brakken alle riemen. In Frankrijk laten repareren.

2e Juli 2002 bij een kilometerstand van 130.000 km een vast gelopen zuiger.

Motor vervangen en voor wij op vakantie gingen nog 1.000 km gereden. (Niets aan de hand). Wij op vakantie na 500 km op herrie, reden op de 2e baan een aantal caravans aan het in halen, en een klap en hiern a was alles stil geen rem en gelukkig kan wij naar de vluchtstrook en bleek het onderste deel van een drijfstang dwars door het karter geslagen te zijn.

Een vervangende auto gekregen en kapotte auto op transport naar Nederland i.v.m. garantie.

Motor vervangen en vervolgens hele boel olie lekkages.

26 december ´s avonds ging mijn dochter op halen, sloeg ineens de temperatuur meter uit.

Vervolgens de wegenwacht gebeld en hij zei direct toen hij de auto zag staan, alweer een H100 een slechte auto. Ik hem het verhaal verteld en adviseerde mij tevens de versnellingsbak te vervangen.

Het bleek om de koppakking te gaan welke lek was.

Graag wil ook jou ervaring horen en tevens hoe je vader aan zijn ervaringen komt.