aandrijfas-staartstuk H200

• Peter

Ik rijd nu 3 jaar voor prive doeleinden een H200 en tot op heden zonder veel problemen. Binnenkort gaat de wagen uit de garantie. Nu heb ik al sinds de aanschaf (nieuw) het probleem dat de versnellingspook bij 110-120 km/u een hinderlijke trilling geeft. Het maakt behoorlijk lawaai. Nu vertelde een bekende me dat dat veroorzaakt wordt doordat de aandrijfas niet goed in het staartstuk van de versnellingsbak zit gemonteerd. Dat schijnt wel te verhelpen te zijn, maar is een omvangrijke reparatie. Maar niet repareren kan op den duur grote scha de berokkenen. De garage zegt niets te constateren c.q. te weten. Kennen andere dit probleem en hoe breng ik mijn garage dan aan het verstand wat ze moeten repareren?

• GEKA

Peter,

Beschrijf het lawaai dat je H200 maakt. Mijn H200 heeft een constante tik in de motor. Schijnt te liggen aan de krukas of het drijfstanglager. Ik raad je aan de wagen goed na te laten kijken op dit mankement. Na drie jaren rijden en 100.000 km op de teller blijken er als regel meer problemen te ontstaan met de motor.

succes.

Gert K.

• luc

Ik heb ook een enorme trilling in mijn h 200 bij een snelheid van 85 km / u.

bij een hyundai dealer geweest deze zegt van “cardanklok kapot”kosten:

2300,- euro ex btw en ex montage.

andere dealer geweest deze zegt van kruiskoppeling tussen cardanas en cardanklok versleten kosten 67,- euro ex btw en montage.

deze bus is van `98 en kmst 122000 km.

oja relais van voorgloeisysteem is ook ineens kapot komt dit vaker voor?