H200 en gezin

• Mirei

Ik overweeg een H200 dubbele cabine aan te schaffen. Op dit moment bestaat mijn gezin uit 2 volwassenen en twee kinderen, wellicht worden dit er in de toekomst drie. Wat zijn de ervaringen met betrekking tot vervoer, kinderstoeltjes op de achterbank, op de voorbank etc. Een tweezitsvoorbank of een losse passagiersstoel, wat is handig? Zijn er mogelijkheden tot het inbouwen van drie driepuntsgordels op de achterbank? Hebben kinderen in een kinderstoeltje genoeg beenruimte achterin?

Welke motor raden jullie aan? Zijn er nog andere tips/suggesties die voor mij handig kunnen zijn? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mirei

• Tom

Door de Nederlandse wetgeving met betrekking tot grijs kenteken is de ruimte op de achterbank wel beperkt.

Als je graag een H200 wilt zou ik adviseren een luxe 5 Seater te nemen , omdat bij die uitvoering een losse stoel gemonteerd staat rechts, waarmee je veel ruimte kan creeëren.

Bij de uitvoerung met een bank is dit niet mogelijk omdat die altijd op het achterste punt gemonteerd staat en niet te verschuiven is.

Wat betreft de 3 punts gordels ; Dit is niet mogelijk voor 3 stuks maar wel voor 2 + 1heupgordel.

Let wel op bij een eventuele aankoop van een gebruikte H200 dat er in de zijkant van het tussenschot bij het raam wel sleuven zitten waar de gordel door heen moet , want anders wordt het een wel erg kostbare zaak en zal je uitkomen op 3 heupgordels door een andere constructie.

Bij een nieuwe H200 lukt het wel omdat die voorbereid zijn.

Wat de motoren betreft heb je voor privégebruik meer dan voldoende aan de 80PK Turbodiesel versie.

Mocht je interresse hebbben , wij hebben nu een actie op dubbele cabine uitvoeringen (op=op)

Met vriendelijke groet,

Tom Schoenmakers

Hyundai van der Plaats B.V. Utrecht

• Cg van Ewijk

Hallo ik ben gerrit van ewijk wij hebben een hyundai h200 country “luxe uitvoering ”als gezins auto en met twee losse voorstoelen met armleuningen en een vaste achterbank die ik +/- 15 centemeter naar achteren heb laten zetten want anders is de been ruimte op de achterbank erg kort .Ook heb ik een driepunts gordel geplaats links achterin voor de kleine en kan er aan de rechter kant ook nog een bijgeplaatst worden.ook zitten er twee heupgordels in. Wij hebben twee kinderen een van 8 weken en een van bijna 4 jaar.

De H200 de wij hebben is voorzien van een onderbouw gasinstallatie dus geen

verloren laadruimte wegenbelasting is +/-70 euro wij hebben deze auto gekocht

in verband de zeer grote laadruimte voor op vakantie,daar wij van plan zijn een

caravan te kopen en mijn vrouw de Hyundai Trajet zeer mooi vindt zijn wij

van plan H200 te verkopen.

Gegevens hyundai H200

Bouwjaar juni 1999

Km 54000 echte kilometers

Kleur Bruin metallic

Bullbar

Dakrails

Inbouwmistlampen voor

Trekhaak

Stuurbekrachtiging

Getint glas

Motorinhoud 2400cc “Is ruim voldoende”

Heeft u eventueel interesse stuur dan eventueel een mailte terug

naar cg.v.ewijk@hccnet.nl

Veel succes

• Erwin

Hoi Mirei,

Toch al weer een tijdje terug schreef je een berichtje op het prikbord van de hyundai pagina. Jij vraag was toen of een H200 een schikte auto was voor jou gezin. Mijn vraag is nu ongeveer het zelfde, hoe is het ondertussen met jou verlopen. Heb je al iets gekocht? Ik ben erg geinteresseerd naar jou keuze/ervaring.

Groetjes,

Erwin & Jacqueline

Mirei schreef:

>

> Ik overweeg een H200 dubbele cabine aan te schaffen. Op dit

> moment bestaat mijn gezin uit 2 volwassenen en twee kinderen,

> wellicht worden dit er in de toekomst drie. Wat zijn de

> ervaringen met betrekking tot vervoer, kinderstoeltjes op de

> achterbank, op de voorbank etc. Een tweezitsvoorbank of een

> losse passagiersstoel, wat is handig? Zijn er mogelijkheden

> tot het inbouwen van drie driepuntsgordels op de achterbank?

> Hebben kinderen in een kinderstoeltje genoeg beenruimte

> achterin?

> Welke motor raden jullie aan? Zijn er nog andere

> tips/suggesties die voor mij handig kunnen zijn? Alvast

> bedankt voor jullie reacties!

>

> Mirei