Hyundai H200 ervaringen gezocht.

• GEKA

Sinds kort in het bezit van een 2e hands H200. 100.000 km, bouwjaar juli 1998. Mooie wagen om te zien echter, het verbruik valt mij tegen bij een rustige rijstijl. (1 op 8) Ook benadrukte de garage dat ik om de 7500 km olie moet verversen. Dat vind ik nogal snel voor huis tuin en keuken gebruik. Voorts valt de vering mij tegen. Erg stug en op een hobbelige weg bonkt de auto nogal. Op de snelweg rijdt ie prima. Ik vind de motor nogal al lawaaiig. 't Is net of er een ratel in zit. De garage zegt dat er niets met de wagen aan de hand is en dat ik moet wennen aan de diesel stijl. Ik ben een soepele toyota benzine motor gewend. Wie heeft ervaringen misschie ook met de Hyundai H 200 en kan mij tips geven?

• ronald

ik rijdt nu ruim 3 mnd in een H200 van mrt 1999, en vindt het ook een mooie bus .

Daar ik al meerdere diesels heb gereden kan ik je vertellen dat mijn H200 een normaal dieselgeluid produceerd(dus geen ratel).Voor wat betreft de vering: het is natuurlijk een bestelbus, en niet te vergelijken met een pers. auto qua comfoort.Onder mijn H200 zitten comfoortveren en dat scheelt behoorlijk, maar nog steeds niet te vergelijken met een personenauto.

Het verversen van de olie elke 7500 km. zou ik zeker in acht nemen, kijk maar eens verder terug op dit prikbord bij H200 ervaringen.

Ik rijdt dagelijks ca. 100 km.(voornamelijk snelweg) en verbruik met een rustige rijstijl 1:9.5 km.Een tip voor je verbruik is misschien wat eerder opschakelen dan je gewend bent met je vorige auto, en je bandenspanning goed in de gaten houden kan ook wel iets schelen gezien het forse gewicht van de auto.

Als je alle negatieve ervaringen op dit prikbord leest krijg je misschien al spijt dat je een H200 hebt gekocht, maar dit soort reacties is op ieder prikbord van wat voor merk dan ook te vinden.

Persoonlijk ben ik heel blij en tevreden met mijn H200 en biedt hij mij en mijn gezin veel gebruiksgemak.Hopelijk heb je wat aan mijn ervaringen en kun je net zo genieten van je H200 als ik doe.

• Tom

Het meeste is al door Ronald uitgelegd, maar een klein tipje wil ik je meegeven inzake de vering;

Leg 3 gewone grindtegels achterin tegen het schot aan en het zal je verbazen wat dat doet met het rijcomfort.

Groetjes tom

• clemens

ik ben sinds een jaar in het bezit van een h200 en deze bevalt mij prima.

het verbruik bij mij is 1:10 maar dan moet je wel op je gas letten en vroeg opschakelen

ik heb achterin 9 betontegels gelegd en daar weer een houten vloer opgemaakt

dit gaf een grote verbetering

verder heb ik onder het dashboard geluidsisolatie aangebracht en ook dit geeft verbetering.

er word vaak slecht gesproken over de h200 maar ik rij nu een jaar zonder enig probleem het is wel belangrijk om de motor de tijd te geven om warm te worden

voordat deze word doorgetrokken.

• Ed v V

ik rij nu al wer 4 jaar h200 ik ben nu met mijn 2e h200 van 04/02 deze bevalt nog beter als mijn vorige ik had daar ook tegels in maar die zijn niet meer nodig ik heb nu de 100 pk versie en deze rijd 1:11 en nu heb ik best een zware rechter voet

ik heb ook een crouse conrol laten monteren en deze staat gemiddeld op 130 km/h ingesteld zelfs met mijn 7mtr caravan er achter rijd ik in de bergen lachend de meeste personen auto's voorbij dit is echt een dijk van een auto en ik kan hem een ieder van harte aanbevelen