Mijn H-200 relaas

  • Jerome Grimminck

    Hi,

    Na lange tijd ben ik hier eens terecht gekomen en zie dat er veel lotgenoten met mij zijn die problemen hebben met hun H-200 2.5 TD hier mijn relaas en geloof me het is een aardige waslijst ….

    Om te beginnen mijn werkgever kocht op mijn advies een H-200 omdat ik deze wagen kwa ruimte prima prive kon gebruiken en in het begin zag het er rooskleurig uit later begon de ellende.

    Deze H-200 stamt uit 1999 en heeft inmiddels 130000 Km gelopen en heeft inmiddels ontelbare keren in de garage gestaan de problemen:

    In het begin merkte ik dat mijn gas pedaal soms bleef hangen en er werdt gedacht dat dit een mechanisch probleem was en zou dus verholpen zijn, nog geen 2 dagen later ging mijn auto ineens een eigen leven leiden en begon spontaan (VOL) gas te geven bij bijvoorbeeld remmen.

    Conclusie: bedrading was verkeerd gemonteerd en was doorgesleten en had dus kortsluiting in het gaspedaal gemaakt …

    Dan wou ik een cruise control laten monteren en wou de orginele Hyundai electronische cruise control zodat ik geen gekloot met motoren had.

    Helaas .. deze unit werkte voor geen meter want ze kregen hem niet werkend en ze hebben er dus een motor sturing in aangebracht (deze trekt aan je gas pendaal) en toen begon het volgende ellende namelijk:

    Bij het aansluiten van de electronische cruise control hadden ze dusdanig kortsluiting gemaakt dat de potmeter van het gaspendaal verbrand was er er een dood punt beston in mijn gas stand en ik dus een vreselijk hokkende motor had (bij exact 2700 rpm leek het of ik vol gas gaf en gas los liet) wat op een hobbel weg geen pretje was want door dat probleem schudde de auto en door het schudden hield je niet constant gas en verergerde het probleem.

    Afijn … potmeter vervangen … maar probleem met het gaspendaal van het hokken bleef … tot aan de importeur aan toe uitgevochten en deze hebben een zwaardere veer op het gaspendaal gezet wat het probleem zou moeten oplossen … NOT dus wel wat verbetering maar tot op heden zit ik met een hokkende motor.

    De volgende:

    Airco heeft niet genoeg capaciteit om de auto koel te houden (tja welke idioot zet er een super groot zwart dashbord in een auto !) dit zouden ze oplossen door de regeling aan te passen.

    Tja aanpassen … dat deden ze zeker: Als ik de airco aan zette was de hele regeling uitgeschakeld en bleef de airco altijd aan … leuk .. maar de unit bevroor net als de rest in de auto :)

    Afijn terug gezet en sindsdien het leuke probleem dat als ik 100 rij en de airco springt bij (de regeling he) dan rij ik ineens 105 want je toerental gaat 250 rpm omhoog.

    Nog meer: JA !

    Klacht Piepen de motor ruimte (vsnaar ofzo …)

    Garage zegt ohhh vsnaar … ok haal auto op en piepen weg 2 uur laten piepen.

    Weer terug … snaar spanner gemonteerd .. probleem weg … 2 dagen later piepen …. poelies gereinigd en toch weer snaar vervangen ….. 3 dagen later PIEP …. toch maar eens gevraagd hoe hun het piepen contateerden .. wel : ze spoten water op de snaar en toen verdween het .. tja hehe …..

    Afijn .. nog steeds gepiep …. aandruk rol vervangen op mijn advies … piepen was weg hehe … 1 dag later bij het ophalen nu een zuchtend geluid .. motor maakte best veel lawaai bij stationair draaien, toch maar eens gevraagd of de monteur doof is … blijkbaar niet want hij constateerd een defecte waterpomp … moest daar mijn auto 8 keer voor naar de garage ?

    Hadden we nog wat ja:

    Hydroliek pomp lekkage … spontaan gooide de hydroliekpomp alle olie eruit op een plaats die nog steeds niet gevonden is en blijkbaar heeft de auto 1 week zonder hydroliek olie gedraaid, oplossing garage : bijvullen en klaar … hmmmmm

    Nog meer … oh jee genoeg …:

    Binnen verlichting is al ontelbare keren vervangen om de haverklap fikken of de lampjes eruit of de schakelaars begeven het.

    Dan nog ontelbare andere dingen … in ieder geval is in mijn ogen de H-200 een grote RAMP AUTO !

    Secreet moet elke 7500 Km naar de garage erg leuk als je 1500 Km in de week rijdt ! op het moment dat ik mijn auto ophaal in de garage maak ik standaard de volgende afspraak al voor over 6 weken.

    Kreng zuipt als een zuipschuit 1 op 8 is meer regel dan uitzondering.

    Inmiddels zijn de meeste problemen (gelukkig) opgelost en is nu het onderhoudschema en het verbruik het grootste probleem.

    In ieder geval weet ik 1 ding zeker .. deze bus is binnenkort aan vervanging toe (3 jaar) en de volgende auto zal zeker geen Hyundai zijn … zelfs de nieuwe H-200 met common rail moet elke 15000 Km naar de garage … nee neem dan een Opel Vivaro elke 30000 Km naar de garage en een verbruik van 1 op 12 …. klinkt wel wat leuker denk ik.

    Maar goed dat was mijn relaas over het wrak van de Eeuw !

  • dikkertje dap

    Heel VEEL succes Met DE OPEL (Wordt ook een mooie lijst let maar op!!!!)

  • :-)

    De juiste keuze…Hyundai wil enkel verkopen, als het op service aankomt laten ze het afweten…maar ach…de omzet is weer gehaald en dat telt…..DUH…

    Hyundai vergeet één klein dingetje…na een jaar of wat hebben de meeste mensen hun buik vol van het product dat zelfs door de dealers niet ondersteund wordt…kortom…een Hyundai schrijf je echt in 3 jaar af!!!

  • Hyundai coupe rijder

    Waarom sodemieter je hier niet op als je Hyundai zo slecht vindt?

  • dikkertje dap

    Dat is een HEEL goed advies aan een ontevrede gast.

    Ieder merk heeft wel iets toch ?

    Ik ben blij dat er nog normale HYUNDAI rijders zijn!!!

    Het is gewoon een fijne auto . uit.

  • Jerome Grimminck

    De auto is zeker een fijne auto …. over de auto zelf niets anders dan lof.

    Alleen jammer van de problemen die ermee zijn en het hoge verbruik en op korte termijn garage bezoeken.

    En zeker elk merk zal ook zijn problemen hebben maar probeer maar eens een H-200 (luxe dubbele cabine) ergens in te ruilen je mag echt blij zijn als je 6000 euro ex btw voor een wagen van September 99 krijgt (die 16000 euro ex btw gekost heeft)

    Elke garage weer loop ik tegen het feit aan dat ze beginnen te mekkeren over de motor problemen die er zouden zijn (zelf heb ik het gelukkig nog niet ondervonden) en wordt de inruil prijs daar dus ook maar op gebaseerd.

    Dus tja .. inruilen bij Hyundai lijkt me de beste oplossing (hoop ik) en dan maar wachten op de CDI H-200

  • arjan

    Wat wil je nu kopen? een (sl)opel of toch weer een HYUNDAI??? Volgens mij weet je het zelf niet.Voor mij is de keus snel gemaakt een HYUNDAI met 3 jaar garantie en onbeperkte kilometrage ,opel kent dit niet.dit merk laat je sneller stikken als er een probleem met de auto is.VEEL PLEZIER MET JE NIEUWE AUTO.

  • TUCO

    Koop nou maar gewoon een Hyundai dan ben je best goed uit toch nog steeds veel auto voor relatief weinig geld. Wat betreft die garage bezoekjes heb je misschien wat pech gehad met deze H200 maar die zogenaamde maandagochtend auto's heb je bij elk merk wel. Wat betreft t verbruik, een busje verbruikt altijd wat meer dan een gewone auto.

  • piet

    Ten eerste zou ik een andere garage zoeken en ten tweede wanneer de airco bij springt gaat de motor een aantal toeren meer draaien om het zelfde vermogen te leveren op de aandrijving.Dit komt omdat er geen injectie regeling op zit zoals bij de nieuwste generatie diesels.

    Ik rij in alle tevredenheid in een H-200 met als enige makke dat de achtervering nogal stug is bij weinig of geen belading.

    Ps

    Enkele bedrijven die met meer dan 22 H-200"s rijden gevraagd naar hun mening over deze auto en dat volgens hun naar alle tevredenheid.

    Olie verversen om de 7500 km is zeer verstandig met een turbocompressor aan het motorblok.

    VW had een langere interval tussen verversen en bij deze motoren (tdi) liepen heel veel turbo's inelkaar.

  • Ab

    hoe is het nu met je bus zijn al je problemen verholpen?????