Schone velgen???

• Martin Rietman

Ik heb een Hyundai Coupe 2.0 uit ‘98. Prachtauto alleen die velgen zijn zo smerig. Ik heb gemerkt dat andere Coupe’s dat ook hebben van Hyundai? Is er iemand die weet hoe je die velgen weer mooi kan laten glimmen. De zijn namelijk niet schoon te maken, zit er echt ingeteerd!

Met vriendelijke groeten,

Martin Rietman

• Henri

Hallo Martin

De originele velgen van de coupe hebben een slechte laklaag

waarschijnlijk is overspuiten de enigste oplossing ik ken iemand die dat ook heeft laten doen en die velgen zijn weer als nieuw.

mvg Henri

• Bryan

Dat heb ik ook met mijn coupe, alleen valt het bij mij nog wel mee omdat ik iedere week velgenspray erop spuit. Maar het zal wel duur zijn om je velgen over te laten spuiten????Martin Rietman schreef:

>

> Ik heb een Hyundai Coupe 2.0 uit '98. Prachtauto alleen die

> velgen zijn zo smerig. Ik heb gemerkt dat andere Coupe's dat

> ook hebben van Hyundai? Is er iemand die weet hoe je die

> velgen weer mooi kan laten glimmen. De zijn namelijk niet

> schoon te maken, zit er echt ingeteerd!

>

> Met vriendelijke groeten,

> Martin Rietman

• Henry (HCN)

Je hebt de reacties al gelezen.

De velgen zijn niet van geweldige kwaliteit, de lak die verweerd erg snel en daardoor slaat vuil gauw aan op de velgen.

Je hebt een aantal velgenreinigers die relatief goed werken, i k gebruik persoonlijk altijd Sonax extreem, kost wel wat, maar werkt wel goed.

Maar voor mooie velgen, moet je ze toch behandelen, stralen, en opnieuw spuiten en aangezien dat niet heel goedkoop (je bent gauw een 250 euro kwijt) is, maar je bv. wel kunt kiezen voor de kleur van de auto, of andere aparte dingen, is het alternatief nieuwe velgen (die zijn er al vanaf een 300 euro per set van 4).

Het is altijd jammer als velgen niet gaaf zijn, ook beschadigingen erop (wat ik op een velg heb) zijn heel erg storend…

Groeten Henry (HCN)