aanjager

• Tim

Mijn aanjager doet het niet meer op stand 1 (hyundai h 100)

Nu heb ik een nieuw (soort) printplaat met koelelement.

Deze moet in de kachel gemonteerd, moet ik hiervoor de hele kachel loshalen of is er een andere manier.

En aan welke kan van de kachel moet dit apperaatje?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Tim

• Jeroen Lockefeer

Beste Tim,

Dit printplaatje is en kachelweerstand. Je kunt deze vrij eenvoudig vernieuwen.

Kijk aan de zijde van het gaspedaal langs je kachelhuis. achteraanzie je een kabelboom met stekker in het kachelhuis gaan. Hier zit de oude weerstand, die je, door twee schroeven los te halen, kunt verwijderen. Het vergt een beetje talent, maar het is te doen,

Succes

• Gerard62

Hallo,

Bij mij doet de stand 1 en 2 niet, Lantra (91) weet je toevallig waar ik dat weerstandje kan vinden bij dit type, of werkt het daar weer anders?

• Jeroen Lockefeer

Hallo Gerard,

Sorry, bij dit type weet ik de weerstand niet te zitten. Maar bij deze auto werkt het systeem wel hetzelfde zodat je er van uit kan gaan dat deze weerstand defect is.

Tip: koop bij de dealer een nieuwe kachelweerstand, en vraag aan de wp chef waar deze zit bij jouw Lantra. Waarschijnlijk vindt je de weerstand zelf ook wel met de nieuwe als voorbeeld. Hij zit in ieder geval in het kachelhuis.

groeten,

Jeroen

• Gerard62

He Jeroen,

Bedankt, ik ga het uit zoeken, en dan plaats ik het hier.

• W. Jakobsen

Ik heb hetzelfde probleem. Wat kost zo'n nieuwe weerstand???

• R. de Boer

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Scoupé ('92), bij mij werkt de aanjager ook niet meer op stand 1, 'k zou graag willen weten hoe ik dit weer moet repareren.