Wie geeft mij raad over een Pony??

• Marie-Louise

Hallo

Ik zit erg te twijfelen op dit moment. Het is namelijk zo dat ik voor een prikkie een Hyundai Pony uit 1987 kan kopen. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze er niks als problemen mee gehad hebben en van verschillende mensen dat ze er juist geen problemen mee gehad hebben. Op dit moment rij ik een Toyota Starlet, ook uit 1987. De pony heeft meer “snufjes” en is groter, waardoor het voor mij aantrekkelijk wordt om voor de Pony te kiezen. Alleen die vervelende verhalen spoken wel door mij hoofd. Daarom zou ik graag reacties willen hebben en ik hoop dat ik dan de goeie keus kan maken: De Pony kopen of de Starlet blijven rijden?

Alvast bedankt!!

• Marie-Louise

Dit is mijn volledig emailadres voor degenen die mij willen emailen

• peet

De Hyundai Pony is een Koreaanse auto, zeker het door jou opgegeven bouwjaar

van 1987, is een auto die nog geheel in de kinderschoenen stond.

Ik raad je dan ook aan om toch voor de Toyata starlet te blijven kiezen, deze auto

zit gewoon veel degelijker in elkaar, bovendien staat Toyota bekend om zijn spreek

woordelijke betrouwbaarheid, lees de Duitse TUV verslagen er maar op na.

• Herman van Tongeren

Ik heb 9 jaar tot grote tevredenheid een Hyundai Pony 1.5 L gehad.

Het is inderdaad wel iets verouderde techniek, maar ik heb er bijna 180.000 km mee gereden, met een gemiddelde onderhoudskosten over die periode van ongeveer Fl. 550.00 per jaar.

Laat een garage die je goed kent eventueel naar die Pony en dan beslissen of je hem koopt.

Succes, Herman