H200: net normale geluiden

• Marco

Ik heb last van een gierend geluid in mijn H200. Volgens de garage is dit de differentieel. Het geluid openbaart zich als een gierend geluid bij een constante snelheid (eerst alleen bij ong. 70 km/uur, maar nu ook op andere snelheden).

Hoor je ook geluiden, laat mij dit dan even weten.

Marco

• FAM

Hallo Marco.

Ik herken dit wat je mailt vorig jaar gingen wij naar Oostenrijk en net op de Duitse auto baan goed gemutst ik dacht hier kan je lekker opschieten begon dat lawaai niet bij 70 maar bij ons zo tegen de 100 ik dacht daar gaat de vakantie gestopt alles even gechekt niets te zien wat koffie en brood en karren maar weer een hele poos niets gehoord maar het geluid kwam wel weer terug bij een constante snelheid en wat het is ik weet het nu nog niet.Wat ook een probleem moet zijn met de Hyundai 200 is de aandrijf as deze maakt ook altijd herrie maar volgens het autobedrijf waar wij de bus altijd naar toebrengen is er niets aan de hand want de meeste hyundai 200 hebben dit probleem .Nou of er op langer termijn niets aan de hand is vraag ik mij af. Alleen hopen wij dat Hyundai zo verstandig is deze Bussen terug te roepen naar de garage en dit op een klant vriendelijke manier weet op te lossen.Dus eigenlijk met elkaar in dit forum de problemen inventariseren en aan de bel trekken bij Hyundai Nederland.

• FAM

Hallo Marco

Ik heb al die berichten eens nagelezen en wat jij en wij benoemen kom je wel vaker tegen dus ook dit moeten we zien als een algemeen probleem van de H200

Jammer geen goede reclame Voor HYUNDAI International Maar wie weet misschien lezen hun ook email en lossen ze dit netjes op daar hebben de (blije

rijders wel recht op) In ieder geval blij dat internet werkt zodat iedereen hiervan in kennis kan worden gesteld.

• Albert

Wat denk je er van om de radio iets harder te zetten??? Je koopt g.v.d. een prachtbus voor een scheet en drie knikkers, en gaat vervolgens zeiken over een geluidje. Koop lekker een Mercedes Vito joh. Daar gaat pas veel aan kapot, alleen moet je bij Mercedes daar financieel flink voor bloeden na een jaar.

• Adri

Ik had dit geluid ook sinds vorig jaar zomer.

Diverse keren in de garage maar niets gevond.

Tot 2 weken terug ik op de A15 reed en de auto steeds langzamer ging rijden. Het geluid werd steeds sterker.

Naar de vluchtstrook en met een takel naar de garage.

Bleek de aandrijfas en lager + stangen kapot te zijn. Onderdelen €1400,– ex reparatie.

Dus wees gewaarschuwd.

Het probleem schijnt regelmatig voor te komen bij de H200.

Betreft een auto uit 1998 met 44000 km op de teller