Zijruit H 200

• Leo Bos

Wie kan mij de oplossing geven voor waterlekkage van de zijruit van een H 200?

Alvast bedankt.

groetjes Leo

• Marco

Volgens mij is er geen oplossing voor. Bijna alle zijruiten bij de H200 lekken. Bij mijn exemplaar lekt het minimaal bij heel extreme omstandigheden (dus niet in een autowasstraat, maar wel bijvoorbeeld als je de hogedrukspuit echt op de overgang van het vaste en beweegbare raam zet). Vraag anders eens aan de dealer of zoek contact met de Hyundai-importeur.

• jeroen

De oplossig is om de rubber afwekstrip aan de binnenzijde te demonteren. Je moet dan de 4 clipsen verwijderen waarmee de ruitsponning tegen de carrosserie

geklemd zit. Let op de ruit zit dan helemaal los. Neem de ruit met sponning weg, en verwijder de tochtband die tegen de carosserie geplakt zit. Hierna met goede ruitenkit, verkrijgbaar bij de automaterialenzaak, de ruit weer tegen de auto monteren. Het probleem is gegarandeerd verholpen.

succes,

Jeroen

• Frank

Hoi

Zelf hebben we ook dat probleem gehad met het rechter achterruit, de oplossing is:maak de afwateringsopeningen in het rubber een schoon met een tandenstoker/coctailprikker, want meestal zit hier van de fabriek af allemaal vet en rotzooi in!

Eens in de zoveel tijd nog eens controleren of de gaatjes nog open zitten en je hebt nooit meer last!

Frank