Wij hebben het plan om een lantra 16 gl te kopen, maar in deze groep
zien wij toch wat min punten, is het echt een auto die minder is ?
graag kontakt via E-mail
erik.elte@eltecom.nl
gr. Erik Elte
Wij rijden al vijf jaar probleemloos in een lantra wagon van 1996. Het is een pittige wagen, die ook nog eens een behoorlijke caravan trekker is gezien zijn 1600 motor. Het enige minpunt vindt ik het feit dat je vrij snel (om de 25.000 km) je banden moet vernieuwen. Een probleem dat bekent is bij de dealers.
J.P. Nouwels
ieder bedankt voor de info,
ik heb al even in de auto kunnen rijden, en moet zeggen
top ! maar dat is niet zo gek als je net uit een fiat tipo 17D komt
zonder stuurbekrachtiging. Ik overweeg wel als we hem kopen
om er LPG in te laten zetten. Dit omdat ik veel KM's draai en
dat ik van die D !! af wil! diesel is prima hoor !! maar de ltr prijs is niet leuk meer
vandaar.
Erik Elte
Hallo Erik,
Het is helaas niet allemaal rozengeur en maneschijn met de Lantra's
Zelf rijd ik al jaar en dag (sinds 1989) in Hyundai.
Eerst twee Pony's en daarna een Lantra 1.6 GLS sedan en nu een Lantra 1.6 GLS wagon van 1999. (ik heb hem in 1999 nieuw gekocht. Rijklaar Fl.37885,-)
En om die laatste gaat het nu….. het is een en al ellende, al na een week staat mijn vrouw (s'nachts om twee urr)aan de kant van de weg. Niet meer voor- en achteruit te krijgen. Door ANWB weggesleept…. Bij de dealer zeiden ze toen heel nuchter… oh ja, in de fabriek verkeerde olie in de versnellings bak gegaan, is ons bekend. Vreemd verhaal nietwaar?
Maar goed ik zal het niet te lang maken en van nu af aan alleen nog maar de mankementen noemen:
Gasklep sensor defect. (en dan rijd hij echt niet meer hoor)
Links achter electrisch raam mechanisme gebroken.( is wel koud hoor om in de winter met een open raam te moeten rijden).
Links voor electrisch raam mechanisme gebroken. (nu wat minder koud, het is inmiddels zomer).
Tweede keer links voor electrisch raam mechanisme gebroken.
Druk lager van de koppeling blijft Waarschijnlijk hangen. Compleet nieuwe koppeling geplaatst. Gelukkig is dit allemaal nog garantie …..maar ja???? je vraagt je toch af bij nog geen 31000 KM.
Oh ja, vorige maand het linker voorraam (inclusief electrisch mechanisme )vervangen). Ach joh …. ik word het zo zat.
En de snelle slijtage van de banden is bekend bij Importeur en dealer…..maar wat koop je daar nou voor? Ze hadden gelijk Michelin banden moeten monteren in plaats van die KAUGOM BALLEN. (beter bekend als Hankook).
Dus beste Erik….denk er nog eens goed over na.
Succes. (tussen ons ….. kijk toch maar eens naar een Ford Focus of iets dergelijks)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?