Problemen met schakelen Accent 1.3 LS

• Pascal

Hoi,

wij hebben sinds september een nieuwe Accent 1.3 LS. Het probleem is dat hij niet lekker schakelt. Soms kun je bij wijze van spreken met je pink schakelen zo licht schakelt hij, maar heel vaak is het zo dat je behoorlijke druk moet uitoefenen om in een andere versnelling te komen. Dit probleem doet zich voornamelijk voor bij het schakelen naar de tweede versnelling, maar ook bij het schakelen naar de derde versnelling heb je het gevoel dat hij iets schampt van binnen. Ook kom je soms vanuit stilstand moeilijk in de eerste versnelling. Wanneer je dan de koppeling opnieuw indrukt lukt het wel. Uiteraard zijn wij terug geweest naar de dealer en die erkende dat er in een bepaalde serie inderdaad problemen zijn met schakelen. De auto werd gerepareerd (voorzover wij weten zou er een extra ring ingezet worden), maar nu hij gemaakt is doet hij eigenlijk nog steeds hetzelfde. Voordat wij nu weer terug gaan naar de dealer, wilden wij graag weten of er meer mensen zijn met dit probleem en of dit probleem naar tevredenheid is opgelost.

Mailen naar bovenstaand adres kan, maar hier reageren uiteraard ook. Bij voorbaat dank.

• Peter

Ik heb ook problemen met schakelen, ik heb dit niet vermeld in mijn bericht (zie lantra probleemauto 1.6 gls). Ik heb alleen veel problemen om hem in z'n achteruit te krijgen, soms moet ik de koppeling wel 3x op laten komen en dan lukt het wel maar met een hoop gekraak. Ik heb een keertje in de 1.8 uitvoering gereden toen mijn auto in onderhoud was en die schakelt heerlijk! Ik denk dat het gewoon een serie probleem is die hyundai wel vaker heeft. Ik zou net zo lang terug gaan tot de dealer er gek van wordt want nu heb je garantie en straks niet meer en dan gaat het allemaal heel veel kosten. Reden waarom in mijn auto weg wil doen want als ik bij de dealer kom en ze kijken alleen maar dan kost het al geld! Een vriend van mij (had) een mazda 323 sedan op lpg en heeft daar zonder problemen 450.000 km mee gereden! Nu heeft hij weer een nieuwe mazda gekocht en ik ga er ook een kopen. Helaas krijg ik voor mijn auto slechts 8000 gulden terug want een koreaan willen ze niet zo graag want ze raken er niet vanaf. Sorry dat ik zo negatief ben hoor maar ik ben erg teleurgesteld in het merk hyundai.

• Frank Moens

Je moet met de auto naar de dealer ,aan de hand van het chassis nummer

kunnen ze zien of er al een modificatieset in zit voor een andere schakelmof,

met dubbele syncronisatie!

Er is bij de dealers een servicebulletin over.

Groet Frank Moens

Autotechnicus bij Hyundai Amstelland

• Martin

Frank,

Bedankt voor je verhelderen commentaar….

Ikzelf kocht een accent 2000 1.5 GL en die had exact dezelfde problemen

Volgens de Dealer (Bockhoudt Groningen) was er niets vreemd aan de hand,

maar man….wat heb ik me aan die bak lopen ergeren…….

M.v.g.,

MartinFrank Moens schreef:

>

> Je moet met de auto naar de dealer ,aan de hand van het

> chassis nummer

> kunnen ze zien of er al een modificatieset in zit voor een

> andere schakelmof,

> met dubbele syncronisatie!

> Er is bij de dealers een servicebulletin over.

> Groet Frank Moens

> Autotechnicus bij Hyundai Amstelland

• Henk

Ha Frank,

Ik heb zelf ook het schakelprobleem.Kun je me ook vertellen of er een significant verschil is als de modificatieset geplaats wordt, of is er een marginaal verschil.

Ik hoop op een snelle reactie. Frank Moens schreef:

>

> Je moet met de auto naar de dealer ,aan de hand van het

> chassis nummer

> kunnen ze zien of er al een modificatieset in zit voor een

> andere schakelmof,

> met dubbele syncronisatie!

> Er is bij de dealers een servicebulletin over.

> Groet Frank Moens

> Autotechnicus bij Hyundai Amstelland