De motor blijft niet netjes stationair draaien maar gaat naar 1400 toeren om vervolgens bijna af te slaan en dan krijgt hij weer brandstof en gaat weer naar de 1400 toeren en daarna slaat hij bijna weer af.
Gevolg is dat ik bij het stoplicht bijna altijd mijn voet op het gaspendaal een beetje ingedrukt houd zodat de auto bijna 1500 toeren maakt en daar dan wel stabiel op blijft lopen. Ook tijdens het rijden valt vaak het vermogen zomaar weg en komt het ineens weer terug. Als ik 100 km rijd dan zakt hij plotseling terug naar 90 en dan ineens weer naar 100!
Wie weet wat het probleem met de motor van mijn Lantra is?
Als ik het¨probleem niet kan vinden gaat de auto zo speodig mogelijk weg want ik heb al heel veel meer rare dingen met deze auto gehad zoals versleten dynamo lagers, versleten voorwiel draagarm rubbers, kromme remschijven en een remsysteem wat het plotseling niet meer doet. Dat verwacht je toch niet van een auto van net 5 jaar oud? Ik heb hem nieuw gekocht en rijd er altijd netjes mee en hij krijgt zijn onderhoudsbeurten zoals het hoort.
Ik heb aan reparatie's veel geld uitgegeven en dat had ik me waarschijnlijk kunnen besparen als ik voor een ander merk had gekozen. Maar goed wie zijn kont brand moet op de blaren zitten.
Als vast bedankt voor de reacties.
Een in het merk Hyundai teleurgestelde klant.
Peter.