lantra 1.6 gls 1996 probleem auto!!

  • Peter

    De motor blijft niet netjes stationair draaien maar gaat naar 1400 toeren om vervolgens bijna af te slaan en dan krijgt hij weer brandstof en gaat weer naar de 1400 toeren en daarna slaat hij bijna weer af.

    Gevolg is dat ik bij het stoplicht bijna altijd mijn voet op het gaspendaal een beetje ingedrukt houd zodat de auto bijna 1500 toeren maakt en daar dan wel stabiel op blijft lopen. Ook tijdens het rijden valt vaak het vermogen zomaar weg en komt het ineens weer terug. Als ik 100 km rijd dan zakt hij plotseling terug naar 90 en dan ineens weer naar 100!

    Wie weet wat het probleem met de motor van mijn Lantra is?

    Als ik het¨probleem niet kan vinden gaat de auto zo speodig mogelijk weg want ik heb al heel veel meer rare dingen met deze auto gehad zoals versleten dynamo lagers, versleten voorwiel draagarm rubbers, kromme remschijven en een remsysteem wat het plotseling niet meer doet. Dat verwacht je toch niet van een auto van net 5 jaar oud? Ik heb hem nieuw gekocht en rijd er altijd netjes mee en hij krijgt zijn onderhoudsbeurten zoals het hoort.

    Ik heb aan reparatie's veel geld uitgegeven en dat had ik me waarschijnlijk kunnen besparen als ik voor een ander merk had gekozen. Maar goed wie zijn kont brand moet op de blaren zitten.

    Als vast bedankt voor de reacties.

    Een in het merk Hyundai teleurgestelde klant.

    Peter.

  • wim

    Peter schreef:

    >

    > De motor blijft niet netjes stationair draaien maar gaat naar

    > 1400 toeren om vervolgens bijna af te slaan en dan krijgt hij

    > weer brandstof en gaat weer naar de 1400 toeren en daarna

    > slaat hij bijna weer af.

    > Gevolg is dat ik bij het stoplicht bijna altijd mijn voet op

    > het gaspendaal een beetje ingedrukt houd zodat de auto bijna

    > 1500 toeren maakt en daar dan wel stabiel op blijft lopen.

    > Ook tijdens het rijden valt vaak het vermogen zomaar weg en

    > komt het ineens weer terug. Als ik 100 km rijd dan zakt hij

    > plotseling terug naar 90 en dan ineens weer naar 100!

    >

    > Wie weet wat het probleem met de motor van mijn Lantra is?

    >

    > Als ik het¨probleem niet kan vinden gaat de auto zo speodig

    > mogelijk weg want ik heb al heel veel meer rare dingen met

    > deze auto gehad zoals versleten dynamo lagers, versleten

    > voorwiel draagarm rubbers, kromme remschijven en een

    > remsysteem wat het plotseling niet meer doet. Dat verwacht je

    > toch niet van een auto van net 5 jaar oud? Ik heb hem nieuw

    > gekocht en rijd er altijd netjes mee en hij krijgt zijn

    > onderhoudsbeurten zoals het hoort.

    >

    > Ik heb aan reparatie's veel geld uitgegeven en dat had ik me

    > waarschijnlijk kunnen besparen als ik voor een ander merk had

    > gekozen. Maar goed wie zijn kont brand moet op de blaren

    > zitten.

    >

    > Als vast bedankt voor de reacties.

    >

    > Een in het merk Hyundai teleurgestelde klant.

    >

    > Peter.

  • wim

    Mijn lantra van 96. heeft vanaf nieuw een vergelijkbaar probleem, bij wat kouder weer schokt de motor, als hij nog niet warm is en slaat soms zelfs af tijdens het schakelen.Als dat in de bocht gebeurd schrik je je wezenloos, omdat dan ook de stuurbekrachtiging uitvalt. Ben de eerste jaren tig keer bij de dealer in zwolle geweest, maar resultaat ho maar. Werd mij ook te lastig om elke keer maar weer de wagen een dag kwijt te zijn ( woon niet in zwolle,en gebruik de wagen voor de zaak) zodat ik maar mee heb leren leven. Ik heb mijn twijfel over de kundigheid van het dealernet van Hyundai, want kom je er zelf niet uit, dan pak je toch de telefoon en gaat te rede bij de importeur of een collega.Weet iemand raad, en Peter succes met de verkoop.

  • ruud

    hallo peter….

    ik kan het probleem….

    het is de stationregelaar dat is dat bronskleurige ding wat boven je motor hangt met die langen er naar toe….(dat is wat de dealer tegen mijn zei he)

    ik had hem vervangen en nog had ik dat probleem ja wat nu?

    nou ik heb is even verder gekeken en nu blijkt dat er een zekeringbox in de motorkap zit en daar onder zit een lange gele zekering deze heb ik toen los getrokken voor een 1 min. en toen er weer in gedaan…en wat denk je weg was het probleem en tot op heden heb ik geen last meer…..

    ruud…

  • wim

    Het probleem is na 5 jr opgelost. De fout (zie boven) lag in de stekker die de

    stationaire lucht bypass klep bedient, deze heeft vanaf nieuw schijnbaar nooit

    goed contact gemaakt. Deze week heb ik de klep gedemonteerd en zag toen-

    vallig, dat de stekkerbussen wel erg ruim waren. De pennen een beetje krom

    gebogen zodat ze goed contact maken en de kwwal was over, toch droevig

    dat de dealer zoiets niet kon vinden. Verder is het een prima wagen, al was het

    wel de laatste.

  • beestj

    je bougies mss ?, ik had hezelfde probleem en hb de bougies vervangen . na vervanging was alles weer in orde

  • Kierra

    I can't believe you're not paliyng with me–that was so helpful.

  • Addrienne

    Full of salient points. Don't stop bleeivnig or writing!