H200 airco en vochtprobleem

  • Tom Prudon

    Hallo

    H200 2.5 TD DC van April 2000 met Airco

    Als ik de airco niet gebruik kan ik met vochtig weer bijna niet rijden want de ramen zitten na een paar kilometer al vol condens, groei in no-time van achteraf dicht.

    Airco aan op koud en met 30 seconden zie je het wegtrekken maar je hebt het dan wel koud.

    Dealer weet het niet meer, het is minder geworden toen ik zelf de verse lucht inlaat trechter beter heb gemonteerd, deze zat scheef en kreeg de volle lading water van de voorruit te verwerken.

    Nu alleen nog met veel regen of na een wasbeurt, ook komt er stof naar binnen geblazen maar zelfs de dealer doet wazig over een filter waarvan hij niet weet waar het zit, dashboard moet er uit gelooft hij. Wie weet hier meer over??????????

  • marcel

    Ik ben ook in het bezit van een H200 en heb hetzelfde probleem. Mij valt ook op dat de auto niet fris ruikt als ik de ventilator gebruik; zet ik de airco aan verdwijnt het condens en tevens de reuk. Weet helaas niet de oorzaak. Wanneer je meer weet mag je het mij zeggen.

  • Vuurduiveltje

    Wanneer het te koud wordt dan zet je de verwarming toch een beetje bij!

  • Tom P

    Dit is te simpel want zoals ik zei, “airco aan op koud en het vocht is in 30 seconden weg”.

    Met de airco aan de temperatuur knop warmer zetten kan wel maar ook dan komt de condens binnen een gevaarlijk snelle tijd terug net als zonder aico.

    Het is dan alleen duurder wat brandstof betreft maar resultaat nul.

    Denk niet dat de blower nog iets uithaalt, wacht iets te lang wachten met het aanzetten van de airco en je bent een gevaar op de weg.

    In deze tijd vaak s'avonds vochtig klam weer en dan moet ik met de airco aan rijden hoewel het dan vrij snel te koud is in de auto.

    Ook denk ik dat het steeds muffer gaat ruiken in de auto.

  • Vuurduiveltje

    Ik rij nu bijna 4 jaar met de H200, maar ontwassemen kan prima met de airco en de verwarming aan. Vocht is en blijft weg, geen muffe luchtjes enz.

    Zet wel de “schuif” op externe lucht!!! Niet recirculeren, dan krijg je de door u beschreven problemen.

  • Tom P

    Hallo

    Ik meen echt dat ik blij ben met iedereen die meedenkt en er over praten brengt misschien een oplossing, maar je denkt toch niet dat ik de luchtinlaatschuif heel de dag op recirculeren heb staan.

    En om zomaar aan te nemen dat ik altijd het hele jaar door met de airco aan moet rijden is ook niet normaal.

    De H200 is toch al niet zo zuinig met brandstof maar daar zal je mij niet over horen, maar om dan ook nog eens minstens 5% meer diesel gebruiken alleen om de ruiten helder te houden is iets te veel van het goede.

  • Vuurduiveltje

    Ik wil alleen maar helpen hoor, snik

  • Henk H

    kan dit probleem in de afvoer van het kondens water zitten ?

  • Tom P

    Henk

    Als hij stationiar draaid met de airco aan loopt er behoorlijk wat water onderuit.

    Dit heb ikzelf getest en de garage ook.

    Maar of het alles is weet ik niet.

    De dealer heeft via de importeur nu opdracht om er meer werk van te maken.

    Als ze er niet uitkomen kunnen zij een expert van Greenib Car laten komen.

    Groeten Tom

  • marcel

    Steek een grove (vliegenspons) in de trechter (luchtinlaat) onderaan de voorruit.

    Dit breekt de water doorlaat naar binnen en het water kan onder via de afvoer weg.

    succes !