Ik ben in het bezit van een H200 2,5 turbo diesel intercooler van juli 2000, voorzien van o.a. ABS en automaat. Het betreft hier de nieuwste versie, dus met de nieuwe neus (o.a. sierstrip op gril en koplampen met “normaal” glas).
Na ongeveer 5000 km begon er bij een constante snelheid van 60 km/uur in de hoogste versnelling een hoog gierend geluid vann achteren te komen. De garage vertelde dat dit aan het differentieel lag en vervangen diende te worden (garantie). Het probleem was inderdaad verdwenen. Na ongeveer 13.500 km kreeg ik hetzelfde geluid, nu bij 70 km/uur. Wederom de klacht aan de garage voorgelegd. Deze vertelde nu dat de vorige keer het differentieel niet vervangen had hoeven te worden; het geluid zou normaal zijn bij de H200 vanwege de voorgeschreven olie.
ik heb contact gezocht met de importeur, deze heeft een medewerker met mijn wagen laten rijden en hij constateerde dat de dif onaanvaardbaar veel lawaai maakte. De dif is toen wederom vervangen. De nieuwe dif giert echter bijna net zo hard als de oude, eveneens bij een snelheid van 70 km/uur. Nu wil met isolatie gaan toepassen zodat ik het geluid niet meer hoor. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Andere H200 rijders: hebben jullie soortgelijke klachten, laat het mij weten!!