Olie H200 2.5 TD

• Pim

Hallo blijde H200 2,5 TD rijders van Nederland,

Hoe kan het toch dat Hyundai aangeeft na 7.500 km olie te verversen, en men bij de Kwik-Fit vestigingen zegt dat dit heel goed om de 15.000 km mag?

Dat scheelt nogal veel in geld en tijd dus.

Wat doen jullie en wat is verstandig zonder de boel om zeep te helpen ?

• Tom

Ik weet niet of het een nieuwe bus is ,maar geeft kwik fit dan ook de garantie die de importeur geeft .

Die eist namelijk dat je op tijd voor onderhoud komt.

• Marco

Het is uitermate belangrijk dat de H200 op tijd verse olie krijgt. Gebeurt dit niet, dan kan er behoorlijke motorschade ontstaan, zo is mij verteld. Als ik jou was, zou ik geen vertrouwen hebben in de opmerkingen van de medewerkers van KwikFit. Het is en blijft in deze verstandig om de frequenties van de importeur aan te houden.

• Lex

Heb een keer nieuwe bandjes gekocht en wagen laten uitlijnen bij quickfit.

Resultaat 3 maanden en 2000 km verder aan nieuwe toe. Verkeerde kant opgedraaid bij uitlijnen.

Ga sindsdien naar echte garages, met monteurs met kennis van zake.

• casper

Nou ik rijd elke dag 100km dus 50 heen en 50 terug. Vind de motor prima en ik denk er niet over om elke 7500 te gaan verversen. Dealer gaf aan dat het ook niet hoeft, maar ja in de garantiebepalingen staat vanwel.

Maar ANWB heeft jaren geleden een test gedaan met 2 VW's Golf van de wegenwacht.

1 exemplaar alles steeds ververst optijd en de andere alleen bijgevuld en filters af en toe vervangen.

Resultaat na 100.000km: GEEN.

Als je weinig rijd zou ik het wel doen.

Veel succes en tja die beurten zijn duur, 30.000 km was 840 piek.