Diesel verbruik H200

  • M.LUBECK

    Goedenmiddag

    Geachte H200 rijders ,ik weet het niet of het aan mijn eigen

    rijstijl ligt maar ik rij met mijn Hyundai H200 turbo diesel korte uitvoering en geen luxe aan boord zoals automaat airco echt

    1 op 7,5 diesel .

    Dit is echt te gek en als ik bij de dealer het vehaal naar voren

    breng ,zeggen hun "meneer dan heeft uw nog geluk want

    sommige busjes rijden 1 op 6 " ja dan ben ik stil van de schrik.

    In het verleden had ik voor de zaak een VW LT zo'n echte

    vierkante curver box met een luchtweerstand van een garagebox

    met een 6 cylinder turbo diesel intercooler motor ,met deze echte

    grotte bus haalde ik wel 1 op 10.

    Dus mijn vraag is waneer Hyundai eens moderne technik gebruikt voor de dieselpomp en de cylinderkop voor betere

    vebranding.

  • dolfijn

    net zoals Mitsibushi rijden ook duur zeker, Hyundai en Mercedes gaan samen bedrijfswagens bouwen dus koop maar gauw zo'n spaanse sinasappel van een VitoM.LUBECK schreef:

    >

    > Goedenmiddag

    >

    > Geachte H200 rijders ,ik weet het niet of het aan mijn eigen

    > rijstijl ligt maar ik rij met mijn Hyundai H200 turbo diesel

    > korte uitvoering en geen luxe aan boord zoals automaat airco

    > echt

    > 1 op 7,5 diesel .

    > Dit is echt te gek en als ik bij de dealer het vehaal naar voren

    > breng ,zeggen hun "meneer dan heeft uw nog geluk want

    > sommige busjes rijden 1 op 6 " ja dan ben ik stil van de schrik.

    >

    > In het verleden had ik voor de zaak een VW LT zo'n echte

    > vierkante curver box met een luchtweerstand van een garagebox

    > met een 6 cylinder turbo diesel intercooler motor ,met deze

    > echte

    > grotte bus haalde ik wel 1 op 10.

    >

    > Dus mijn vraag is waneer Hyundai eens moderne technik gebruikt

    > voor de dieselpomp en de cylinderkop voor betere

    > vebranding.

  • hionh200

    Sinds kort in het bezit van H 200 98 netjes onderhouden en echte kilometers 174000 wat goed te noemen is,wat het verbruik betreft is dit een dure te noemen.

    Na het aftanken tot t randje ben ik met een warme motor de snelweg op gegaan,de cruise control ingesteld op 120 km puur heb daarmee 62 kilometer mee gereden

    daarna opnieuw afgetankt en wat denk je 8 liter presies ging erin wat dus een verbruik geeft van 1:7.75

    Daarna weer aan het rijden geweest nu op 95kilometer per uur,heb daar 40 kilometer mee gereden en na het aftanken kwam ik op 3.7 liter uit wat een gemiddelde geeft van

    1:10.8

    Heei een verschil mischien wind in de rug ,nog steeds ongeladen maar goed het scheeld.

    Als laatste test afgetankt 55 liter erin gedaan en de tank leeggereden op korte en lange stukken,het gemiddelde hiervan kwam op 460 kilometer wat uitkomt op 1:8.36

    Mooier kunnen we het niet maken de H 200 is een leuke bus maar kost je een vermogen en denk niet dat de h300 beter is want navraag leert dat dezelfde motor ingebouwd is!

    DE hyundai H200 is te duur voor de startende ondernemer die deze prive moet betalen geen btw aftrek geniet bij een tweedehandse en pas wat terug krijgt aan kilometer vergoeding a 19 cent de kmtr als men eerst ruim 1500 euries belasting betaald heeft per jaar!

  • F.S.

    Wij rijden een H200 van bouwjaar 2007 met een TCI motor, in het berggebied (we wonen niet in het vlakke Nederland) loopt hij 1 op 12. Bij het rijden op de snelweg verbruikt hij wel ietsje meer maar bij stadsverkeer, provinciale wegen en in berggebieden blijft het verbruik 1 op 12.

  • Ton L.

    Praten jullie v.w.b. het dieselgebruik over een H200 met een CRDi motor?

  • F.S.

    Ik heb het over een TCI motor en gezien het bouwjaar heeft hionh200 het over een TD motor.

  • Hunyadi

    Dat is bekend, de H200 zuipt als dolle. Reden waarom ik een H100 kocht, die loopt wel 1 op 12. De H300 schijnt ook 1 op 12 te lopen.