Goedendag

In juli 2012 kochten wij bij de hyunday dealer een hele nette en volgens de dealer goed onderhouden Hyundai I 30 sw , bouwjaar febr 2010 met 40,000 km op de teller.

Bij de proefrit een geweldige auto , alles erop en eraan , helemaal top en we waren verkocht.

Na echter 2 maanden viel het me op dat er er getjierp onder de auto vandaan kwam ,en dat wat problemen had bij het schakelen naar 1 en achteruit , en dat hij wat

knokkelig aanvoelde bij het schakelen .

Na controle bleek het druklager stuk te zijn en deze is in de garantie vervangen .

Echter na 6 weken weer getjierp , wederom het druklager defect.

Na 5 weken weer getjierp ,, de dealer besloot de koppeling te vervangen .

Na 4 weken , klachten dat hij nog slecht schakelde en de dealer zag dat de stang in de koppelings cilinder bleef hangen en de koppeling dus niet helemaal

terug kwam .

Dus ook nog de koppelings cilinder vervangen .

Mijn vrouw en ik vonden altijd nog dat hij niet naar behoren in de 1e en de achteruit versnelling ging dus weer terug .

Dit gemeld bij de dealer en een monteur heeft even een blokje proef gereden , met antwoord dat alle hyundai s zo schakelen .

We hebben als leenauto steeds diverse hyundai s mee gekregen , maar niet 1 schakeld zo slecht als de onze .

Bij het verkeerslicht of inparkeren sta je echt te klooien om hem in 1 te krijgen , de andere versnellingen voelen knokkerig aan .

Soms hoor ik het druklager nog tjierpen als ik op een goede gladde weg rijdt , trap ik de koppeling in dan is het weg

De dealer is er klaar mee en zegt niets meer te kunnen doen , zeker niet na de bevindingen van de monteur .

Als de auto koud is , zeker in de winter dan is de 1e gang bijzonder slecht gangbaar .

Wij weten zeker dat dit bij de proefrit zeker niet zo was ( anders hadden wwij hem zeker niet gekocht )

Zijn er mensen of dealers die dit herkennen ? wij vinden het een echt minpunt als dit een hyundai kwaal zou zijn .

Graag uw reacties , bedankt alvast

Groetjes Rene Bor