extra autosleutel

  • mark

    WAAR KAN IK EEN EXTRA AUTOSLEUTEL LATEN MAKEN VOOR MIJN H 200 of gaat dit via een hyundai dealer?

    Ik heb het nummer van de sleutel

  • Wil

    Ik kan je alllen vertellen hoe het bij mijn H200 uit 1998 zat. Bij mij zit in de sleutel een chip. Een extra sleutel kan alleen via de dealer bestelt worden. Als hij binnen is moet hij samen met de moedersleutel (die heeft een andre kleur) en de andere sleutels aangemeld worden bij de boordcomputer van de auto. Dat doet de dealer. Het maximum aantal sleutels is 4.

    Misschien heb je wat aan deze informatie.

    De dealer kan je altijd vertellen hoe het bij jouw auto is.

  • Frank Stuifbergen

    Er is dacht ik, in de modeljaren van de H200 weinig veranderd aan de startonderbreker en de chip in de sleutel. In 2004 of 2005 is alleen de noodbediening van de startonderbreker aangepast, voor die tijd startte een H200 ook met een totaal ongeprogrammeerde sleutel of sleutel zonder chip erin, na 27x de sleutel naar ON draaien, sinds 2004/2005 is die functie vervallen, en moet er via het contactslot een nummer ingevoerd worden, indien de chip in de sleutel het niet meer zou doen.

    Dus ik denk dat de uitleg van Wil nog steeds klopt.

  • mark

    Bedankt,

    Mijn H200 ( 9 zitter) is van bouwjaar december 1999. (Is in 2000 gebruikt voor de EK voetbal in Nederland) Vorige week stak ik de sleutel in het contactslot en kreeg de sleutel niet om. Tig keer pielen en ineens kon ik het omdraaien. Sleutel er weer uitgehaald en weer blokkeerde het slot. Weer tig keer pielen en plotseling draaide ik de sleutel om. Dus dat klopt : 27 keer omdraaien. Chip is blijkbaar uitgevallen????

    Ondertussen gebruik ik de sleutel met die andere kleur. Vroeg me altijd af waarom die sleutel een andere kleur heeft. Ook de reserve sleutel doet het (nog)

  • Wil

    Zoals jij het nu vertelt lijkt het er meer op dat de sleutel waar je het over hebt gewoon versleten is.

    Ik heb er ook een die hapert met draaien, Als je die goed bekijkt en vergelijkt met een nieuwe, dan zie je dat de tandjes versleten zijn. Ook de punt is rond geworden waardoor de sleutel iets dieper in het slot komt. Soms helpt het als je de sleutel even omdraait, Niks electronisch dus, maar gewoon mechanisch versleten.

    Je kunt die oude altijd nog onder je auto plakken. Bij Halfords heb ik daarvoor een keer een speciaal doosje gekocht met een magneet eraan. Dan heb je een noodsleutel om binnen te komen voor als je de deur dichtgooit terwijl de sleutels nog in de auto liggen.

    (Zorg dat je die gekleurde sleutel niet kwijraakt. Je hebt hem altijd nodig om nieuwe sleutels te bestellen en aan te melden bij de boordcomputer.)

  • mark

    De sleutel ziet er inderdaag niet zo fraai uit. Wellicht versleten. Een nieuwe is nu in de maak.

    Bedankt iedereen

  • Frank Stuifbergen

    Met dat 27 keer omdraaien bedoelde ik iets anders; sleutel kan keurig omgedraaid worden in het contactslot, startmotor gaat keurig draaien als sleutel naar START gedraaid wordt. Alleen de startonderbreker laat geen benzine / diesel door, dus de motor start niet.

    In dit geval is het gewoon een versleten sleutel. Het zou erg omslachtig zijn, maar je zou zelfs de autosleutel na kunnen laten maken bij een sleutelmaker, vervolgens met die nagemaakte het contacslot omdraaien, en de versleten sleutel er vlakbij houden. Dan start de auto ook, omdat de chip vlakbij is ;)

  • Jan

    Je kan ook net als ik een klapsleutel bestellen (staan er genoeg op marktplaats) met een bijpassende sleutelbaard, je laat die sleutelbaard door een sleutelboer op maat maken, je haalt de chip uit de originele sleutel (zit apart vakje in de klapsleutel voor) ontvanger inbouwen en klaar.

    Werkt perfect.

  • Harrie

    Probeer eens bij Wiek de Laat in Schijndel (www.wiekdelaat.nl). Moet al gek gaan als die het niet kan maken!

    Gr.

    Harrie

  • Peter

    www.debergsesleutelmaker.nl