H-200 turbo-diesel krukas

  • Arie

    Ik heb in Februari 98 een nieuwe H-200 turbo -diesel gekocht,ikdacht een nieuwe

    auto geen proplemen meer.

    Echter toen begonnen de problemen.

    Airco kapot, v-snaren die braken ,bedradingssysteem niet in orde,elektrische

    ramen werkte niet ;ik kan zo nog wel even door gaan ,maar het ergste was

    dat de Krukas brak binnen 3 maanden.Gulukkig gebeurde dit allemaal

    binnen de garantie tijd.

    Wat er nu is gebeurd geloven jullie niet,de KRUKAS is weer beschadigd nu niet binnen de garantie tijd.onkosten FL.6000,-

    NU blijkt bij nader inlichtingen bij andere hyundai rijders dat die KRUKAS een groot

    mankemet is bij Hyundai .Zelfs Hyundai-dealers bevestigen dit.

    Zij zeggen dat alle H-200 voor 2001 dit hebben .

    Motoren na 2001 zijn aangepast.

    Waarom heeft HYUNDAI-Nederland niet alle wagens met dit Krukas probleem

    terug geroepen naar de garage? Dit doen namelijk fatsoendelijke merken

    zoals FORD ,OPEL toch ook.Hyundai roept toch dat het nieuwe wereldmerk is.

    IK vind dat ze eerst nog maar eens moeten kijken naar de echte wereldmerken.

    Ik vind dat de Importeur de gedupeerde alsnog redelijk tegemoet kan komen door

    b.v. de juiste degelijke onderdelen ter beschikking te stellen.

    Mijn oproep is :Wie herkent deze klacht van de Krukas zo ja stuur mij een

    E-mail

  • willem meijer

    Ook ik dacht in 1996 ik koop een nieuwe Hyundai.

    Voorlopig geen problemen. Maar nee van alles al meegemaakt

    na 1 maand schuifdeurrail kapot lekker aan het begin van je vakantie

    beide achterveren kapot (gebruik auto alleen prive) geen zware lading ofzo

    waterpomp na 50000 km defekt

    en nog veel meer ellende Leuk voor het eerst een nieuwe auto gekocht

    Maar na 165000 km KRUKAS-lager versleten waardoor er een nieuwe krukas

    in moet Bij hyundai dealer ongeveer 5500,– excl btw

    Naar een bovagbedrijf gegaan (geen dealer) Wat bleek de zuigerveren waren ook

    erg slap (slaap soort metaal voor gebruikt).

    De enige oplossing was om de motor te reviseren of een tweede hands motor

    erin te plaatsen. motor laten reviseren nieuwe koppelingsset erin snaren vervangen

    en dit alles voor 6025,– incl btw

  • willem meijer

    sorry ik was vergeten dat het om een H100 gaat

  • Fam Heinstman

    Ook wij kennen dit probleem hij is nog niet stuk maar maakt wel lawaai het autobedrijf waar wij de bus kochten zeiden van dit is geen probleem en dit krijgen die bussen op den duur allemaal.Toch ben ik het met uw stelling eens dat hier niet de consument voor op zou moeten draaien maar een multinational als hyundai want je mag toch een goed produkt verwachten voor je moeizame verkregen spaargeld.

  • Hans Scheurwater

    Beste Arie,

    Helaas moet ik me aansluiten bij het krukas probleem.

    De wagen is net 3 jaar oud, heeft alle beurten gehad, kreeg op 14 januari zijn kleine beurt, liep daarna slecht.

    Terug naar de dealer en jawel hoor, de krukas zou gebroken zijn cq de spiebaan zou zijn doorgeslagen.

    De distributie ketting is vervangen bij 90000 km bij de dealer.

    Het lijkt mij redelijk dat de dealer deze zaak opknapt nog onder de garantie,immers mag je van zo`n produkt toch wel wat meer verwachten.Zou je mij ook op de hoogte kunnen houden?

  • Hans Scheurwater

    Krukas-reparatie,

    Naar aanleiding van mijn vorige berichtgeving kan ik het goede nieuws brengen dat de importeur de volledige reparatiekosten voor zijn rekening heeft genomen.

    Hierbij moet ik zeker de fantastische inzet van de dealer (v/d Wouw in Waalwijk) niet vergeten te vermelden.

    V/D Wouw gaf vanaf het begin al aan dat de importeur het waarschijnlijk zal vergoeden daar het probleem van de krukas in het algemeen bekend was.

  • wim

    een collega en ik hebben op hetzelfde moment een H200 gekocht, ik had gelijk problemen, erg “hokken”bij koude motor, lekke accu,daardoor roest. gelukkig is de mijne gestolen na 6 maanden.

    die van mijn collega is nu 3,5 jaar oud ,en krijgt deze week zijn 4 de !!!!! motor, wel garantie maar toch. (eerst de krukas gebroken, daarnaniet door de apk motor vervangen, alles ok? nee toch niet na een olie wissel vergeten de olieplug vast te draaien, motor weer in puin, weer een nieuw blok, deze lekt olie, weer naar de dealer, wat blijkt? na 3 weken önderzoek de keerring van de balans as past niet in zijn zitting, het gat is ovaal ipv. rond Gevolg? ==> weer een nieuw blok, dit zal dan deze week gemonteerd worden. btw. uitlaat gedeeltelijk vervangen, verschillende keren nieuwe centraal deur vergrendelers, motor van het ramm los , nee voor mij nooit meer een hyundai.

    Hiervoor heb ik 15 jaar een toyota corrolla 1.8 diesel gehad zonder ongewoone gebreken, na de diefstal van mijn H200 heb ik een mitsubishi L400 gekocht, deze is nu 3 jaar oud en bevalt uitstekend!, zo hoord de kwaliteit van een auto te zijn.

    heb voor de mitsubishi nog even geken naat een mercedes Vito, deze was slechts 6 maanden oud +- 40000km, maar na 10km proefrijden brak het hart uit de koppeling!! dus ook deze bus voldeend niet aan de verwachting!

  • Rob

    Dat klopt bij mij het zelfde krukas. Dus een ander motorblok, alleen heb ik ook nog een kop moeten vervangen nokkenas kleppen aandrijfas en de klok . Dit alles koste me 9000 euro en de dag waarde is 2000 euro. Bedankt hyundai.

    Ik ga hem inruilen voor 1700 euro dus nooit meer een Hyundai voor mij.!!!!